توليد، نصب و سرويس آسانسور و پله برقي توليد، نصب و سرويس آسانسور و پله برقي .

توليد، نصب و سرويس آسانسور و پله برقي

تعداد آسانسور در هر ساختمان را پيدا كنيد بخش دو

آسانسور

ساخت تضميني و نگهداري تضميني

با توجه به همه موارد ذكر شده، در اينجا يك عدد تقريبي براي تعداد آسانسور در هر ساختمان ارائه شده است. به ياد داشته باشيد تمامي اعداد و ارقام ارائه شده در اين مقاله تقريبي هستند و براي مكان‌هاي مختلف مي‌تواند متفاوت باشد، دقيق باشيد. توجه داشته باشيد كه اين اعداد ذكر شده مي‌توانند كاملا با ساختمان شما متفاوت باشند.

تعداد آسانسور در ساختمان‌هاي اداري

يك آسانسور براي مساحت حدود 460 متر مربع، براي هر دو طبقه يا دو و نيم طبقه يك آسانسور اضافه كنيد. سعي كنيد بيش از هشت آسانسور در يك مجموعه اداري استفاده نكنيد. در صورتي كه بيش از چهار طبقه داريد، از يك خدمات ويژه استفاده كنيد. هنگامي كه به ده طبقه نزديك مي‌شويد احتمالا بايد ملاحظات لجستيكي را در نظر داشته باشيد و به موقع تعمير و نگهداري آسانسور خود را انجام دهيد تا دچار مشكل حاد نشود.

به ياد داشته باشيد بعضي از طبقات ممكن است تعداد آسانسورها را افزايش دهند. يك سالن كنفرانس معمولي كه در يك طبقه قرار دارد ممكن است به دليل ترافيك به يك آسانسور ديگر نياز داشته باشد.

هتل‌ها

يك آسانسور براي هر 75 اتاق يا حداقل يك عدد براي سه طبقه به اضافه يك آسانسور ديگر براي يك هتل چهار طبقه. فاصله دورترين اتاق تا آسانسورها نبايد بيش از 45 متر باشد. با اضافه كردن طبقات و اتاق‌ها، به ياد داشته باشيد كه براي هر 75 اتاق، به تعداد آسانسورها يكي اضافه كنيد.

براي كمك به ارائه خدمات و اتاق سرويس خدمتكاران، از  يك آسانسور سرويس براي اين كار استفاده كنيد. سالن‌هاي پذيرايي، اتاق جلسه يا اتاق‌هاي لابي در بالاي طبقه ورودي مي‌تواند تعداد آسانسورها را افزايش دهد.

آپارتمان‌ها / مجتمع‌ها / خوابگاه‌ها

براي هر 90 واحد بايد يك آسانسور وجود داشته باشد. حداكثر فاصله از دورترين واحد تا آسانسورها بايد كمتر از45 متر باشد. آپارتمان‌هاي شهري و واحدهاي با قيمت بالا مي‌توانند از يك آسانسور براي هر 50 تا 60 واحد استفاده كنند.

هميشه در بين آسانسورها، يكي با ارتفاع سقف بيشتر (2.7 متر) و وزن بيشتر (1500 كيلوگرم) براي جابجايي مبلمان و اجسام سنگين در نظر بگيريد و از آن استفاده كنيد. اگر بيش از ده طبقه داريد، بايد آسانسورهاي سرويس و يا آسانسورهاي حمل و نقل كوچك را به ساختمان خود اضافه كنيد. براي ساختمان‌هاي چهار طبقه و يا بيشتر بايد از انواع داراي سطح شيبدار استفاده كنند.

امكانات پزشكي

در ساختمان‌هايي كه كاركنان و بازديد كنندگان زيادي دارند، از آسانسورهاي جداگانه براي كاركنان و بيماران استفاده كنيد. حداقل دو آسانسور، كه هر يك از آنها براي تحت پوشش قرار دادن 100 تخت باشد و بيماران به راحتي بتوانند به آن دسترسي داشته باشند.

اگر بازديدكنندگان بيشتري به اين اماكن درماني و پزشكي مي‌آيند، ممكن است نياز باشد از آسانسورهاي بيشتري استفاده كنيد. ممكن است به آسانسورهاي كثيف نياز داشته باشيد. جابجايي زباله‌هاي پزشكي گاهي نياز به يك آسانسور جداگانه دارد.

اگر اتاق‌هاي عمل، رستوران، اتاق لباسشويي، لوازم مركزي و غيره در طبقات بالاتري قرار دارند، ممكن است به آسانسورهاي اضافي نياز داشته باشيد.

اين مقاله نظر شخصي ما در مورد تعداد آسانسورها در هر ساختمان بر اساس تحقيق و تجربه قبلي است. اما در نظر داشته باشيد كه اين اعداد ممكن است بر اساس عواملي كه در بالا ذكر نشده‌اند و ساير متغيرهايي كه ممكن است هنوز به ذهن ما نرسيده باشند تغيير كنند. انواع آسانسورهاي مورد استفاده در پروژه‌هاي بزرگ مي‌تواند بهره گيري تركيبي از تسهيلات ذكر شده در بالا را فراهم كند. پس آگاه باشيد، سوالات و ابهامات خود را بپرسيد و اگر به كمك بيشتري  نياز داريد، با ما تماس بگيريد تا از مشاوره‌هاي تخصصي ما بهره مند شويد.

با اين همه اگر شما يك پروژه در دست اجرا داريد و به يك تعداد تقريبي نياز داريد، فقط كافي است با ما تماس بگيريد تا كارشناسان ما به شما كمك كنند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۱۲:۵۸ توسط:نوروزي موضوع:

تعداد آسانسور در هر ساختمان را پيدا كنيد بخش يك

آسانسور

تعداد آسانسور در هر ساختمان. بحث در مورد يك موضوع پيچيده! اقدامات زيادي براي حل اين مشكل وجود دارد، زيرا بدون توجه به آنچه كه ما‌ مي‌نويسم، هميشه افرادي وجود دارند كه از اين قواعد مستثني‌ هستند. چرا اين فقط يك فرمول ساده وابسته به ميزان اشغال، نوع ساختمان و مساحت آن نيست؟ چرا كه آن‌ مي‌تواند پيچيده‌تر باشد.

بنابراين نگران نباشيد من يك عدد تقريبي نسبتا منطقي براي كمك به شما در پروژه ساختماني شما ارائه ‌مي‌كنيم. مهم‌ترين نكته اين است كه، يك مشاور معتبر مي‌تواند درباره جوانب مختلف و همچنين  قيمت آسانسور  يك كمك بزرگ براي شما در اين زمينه باشد. سعي كنيد يكي از آنها را پيدا كنيد. در حال حاضر به مواردي دقت كنيد كه بايد در  نظر داشته باشيد.

اول از همه وارد آسانسور و بعد از همه خارج شويد

تعداد آسانسورها در هر ساختمان به عوامل زيادي بستگي دارد كه در هنگام برنامه ريزي براي ساخت ساختمان ناشناخته است اما اولين چيزي كه در ذهن معماران در خصوص طراحي ساختمان نقش ‌مي‌بندد، روش‌هاي مورد استفاده براي بالا و پايين رفتن در ساختمان است. بنابراين بهترين استفاده را از ليست زير را داشته باشيد، بنابراين ‌مي‌توانيد اعداد تقريبي كه ما ارائه ‌مي‌دهيم را متناسب با نيازهاي خود انتخاب كنيد و موارد زير را در نظر بگيريد:

استفاده از آسانسور: افرادي كه به محل كار خود مي‌روند يكي از موارد هستند. مبلمان مورد ديگر است و اين اشتباه را مرتكب نشويد و از يك واحد كوچك استفاده كنيد. وزني كه آسانسور مي‌تواند حمل كند (بارهاي بزرگتر) ‌مي‌تواند تعداد آسانسورهاي مورد نياز شما را تغيير دهد. يكي براي مسافران و يكي براي اجسام سنگين.

چه كسي قرار است از آسانسورها استفاده كند؟ يك آسانسور كه با الزامات استاندارد مطابقت دارد، براي حمل اجسام سنگين بسيار كوچك خواهد بود. DJ‌ها و ارائه دهندگان خدمات پذيرائي سالن عروسي براي رفتن به طبقات بالا نياز به ظرفيت بيشتري دارند و مجتمع‌هاي آپارتماني ممكن است به يك كابين بزرگ و مرتفع نياز داشته باشند.

تعداد كل طبقات: بدون پرداختن به اين موضوع از آن عبور مي‌كنيم

كل مسافت طي شده و فضاي بين طبقات: دو طبقه ممكن است صد فوت با يكديگر فاصله داشته باشند. اين امر ممكن است به سرعت بيشتر در آسانسور و يا استفاده از چندين ايستگاه براي توقف در كنار هم نياز داشته باشد كه در آن آسانسور هرگز به سرعت كامل خود نخواهد رسيد.

زمان انتظار منطقي چقدر است؟ بعضي از ساختمان‌ها مانند هتل‌ها و ادارات به زمان تقريبي 25 ثانيه نياز خواهند داشت. آپارتمان‌ها ‌مي‌توانند اين زمان را تا يك دقيقه افزايش دهند. آيا مايل به پرداخت مبلغ اضافه براي كاهش اين زمان هستيد؟

زمان‌هاي اوج استفاده ‌مي‌تواند سرعت مردم را كاهش دهد. آيا مايل هستيد قبوض مربوط به آسانسور ديگر كه براي حمل اجسام سنگين در صبح‌ها و شب‌ها است را پرداخت كنيد؟ آيا زمان اوج استفاده در ساختمان شما تعريف شده است؟

آيا الگوي ترافيكي شناخته شده‌اي در ساختمان شما وجود دارد؟ به عنوان مثال، سريع‌ترين آسانسور جهان از طبقه همكف تا طبقه 95 هتل بالا‌ مي‌رود. اين به گونه‌اي ساخته شده است كه يك الگوي ترافيكي مشخص را تعريف كند.

مساحت طبقات: اگر ساختمان بسيار كوچك باشد، آسانسور ممكن است فضاي بيشتر از حد معمول را اشغال كند و فاصله قدم زدن از آسانسور تا آپارتمان ‌مي‌تواند كوتاه باشد. در هتل با بخش‌هاي متعدد، ممكن است به آسانسورهاي زيادي نياز باشد.

آيين نامه‌هاي ساختماني: اين ‌مي‌تواند تاثير به مراتب بيشتري نسبت به موارد فوق داشته باشد. شما بايد بدانيد كه چه چيزي در شهر، استان و كشور شما مجاز و مورد نياز است.

تمام موارد فوق در نهايت مي‌تواند بر روند تصميم گيري شما تأثير داشته باشد. فقط اين نكته را به خاطر داشته باشيد كه آسانسور بايد حداكثر تعداد افراد را با حداقل زمان انتظار در زمان‌هاي اوج استفاده جابجا كند تا مردم را به سرعت متفرق كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۸:۵۳ توسط:نوروزي موضوع:

نگهداري و به روز رساني آسانسور

آسانسور

چگونه به روز رساني آسانسورها باعث افزايش ميزان سكونت در ساختمان مي‌شود

براي صاحبان املاك و مديران ساختمان‌هاي مسكوني و اداري چندين طبقه، يكي از ملاحظات عمده رضايت مستاجر است. يكي از جنبه‌هاي مهم اين است كه آسانسور ساختمان شما چگونه كار مي‌كنند. در اين روزها تصور ساختماني بدون آسانسور سخت است و مي‌توان گفت تمامي ساختمان‌هاي بيش از سه طبقه از اين وسيله براي جابجايي افراد و در برخي از موارد بار استفاده مي‌شود.

آسانسورها در انواع مختلف توليد مي‌شوند كه هر كدام داراي ظرفيت‌هاي مختلف و طرح‌هاي متنوع هستند. يكي از مواردي كه ساختمان‌هايي كه از اين وسيله استفاده مي‌كنند بايد در نظر داشته باشند نگهداري و به روز كردن و  تعمير آسانسور  در ساختمان است.

مستاجران راضي نام شما را تبليغ مي‌كنند

مستاجران شما نمي‌خواهند به دليل خرابي آسانسور، از پله‌ها بالا بروند تا به دفتر كار، آپارتمان يا اتاق خود برسند. براي مستاجراني كه داراي محدوديت‌هاي حركتي يا معلوليت هستند، يك آسانسور خراب مي‌تواند به معناي عدم دسترسي به اموال و منازل خود باشد. مديران ساختمان مي‌دانند كه خرابي آسانسور مي‌تواند باعث شلوغ شدن لابي ساختمان توسط مردم شود. انتظار بيش از حد براي بالا رفتن از طبقات حتي مي‌تواند باعث ناراحتي بهترين مستاجران شود.

هنگامي كه مستاجران خوشحال نيستند، به شما اطلاع مي‌دهند. در دنياي امروزي، اين كار مي‌تواند از طريق رسانه‌هاي اجتماعي يا ارسال نظرات منفي در ساختمان شما به صورت آنلاين انجام شود. تمام كاري كه شما براي پيدا كردن افراد ناراضي نياز است انجام دهيد اين است كه يك جستجوي ساده انجام دهيد و شكايات منطقي آنها از يك ساختمان مدرن و قابليت دسترسي آن را پيدا كنيد.

چه زماني بايد به فكر به روز رساني آسانسور باشيد

اگر آسانسور ساختمان شما دائما دچار خرابي مي‌شود، خيلي آهسته حركت مي‌كند، و يا شروع و توقف آن بسيار خشن و يا پر سر و صدا است، ممكن است زمان اين باشد كه به فكر به روز رساني آن باشيد. با انجام اين كار، رضايت مستاجران خود را كسب خواهيد كرد و اين احتمال را افزايش مي‌دهد كه اجاره دهندگان ديگري در آينده به دنبال سكونت در ساختمان شما باشند. از طرف ديگر اجاره بها در ساختمان‌هايي كه از امكانات رفاهي خوبي بهره نمي‌برند، نمي‌تواند به طور معقول افزايش پيدا كند.

هميشه در نظر داشته باشيد پيشگيري بهترين اقدام است. هزينه‌اي كه براي تعمير و به روز رساني پرداخت مي‌شود به مراتب از هزينه‌هاي درمان و يا تعمير كم‌تر خواهد بود. اين وسايل يكي از پركاربردترين وسايل در ساختمان‌هاي مسكوني و تجاري هستند و توجه به ايمني آن بايد در اولويت هر مسئول ساختمان باشد.  

تكنولوژي آسانسور مدرن

امروزه آسانسورها در زمينه جابجايي افراد بسيار كارآمد هستند، اما اين به اين معني نيست كه آنها سريعتر حركت مي‌كنند. قطعات الكترونيكي بهبود يافته به اين معني است كه عملكرد آنها كارآمدتر شده است. آسانسورهاي مدرن داراي ريزپردازنده‌هايي هستند كه مي‌توانند الگوهاي ترافيكي ساختمان را ياد بگيرد و آسانسور را به طبقه‌هايي كه در طول زمان‌هاي پرتردد بيشترين تقاضا را دارند، هدايت كنند.

شركت آسانسور پادرا مي‌تواند يك بررسي محلي در ساختمان شما انجام دهد و سرعت، كارايي و عملكرد كلي آسانسور شما را بررسي كند. پس از آن ما مي‌توانيم توصيه‌هايي در زمينه نگهداري، تعمير و يا تعويض آسانسور و يا اجزاي آن را به شما ارائه دهيم.

تكنسين‌هاي ماهر و مجرب شركت پادرا با تمام عناصري كه باعث بهبود عملكرد آسانسور شما مي‌شوند، آشنا هستند و بهترين خدمات را براي حفظ ايمني و آسايش مستاجران شما ارائه مي‌دهيم و اقدامات متناسب با آن را انجام خواهيم داد. همين امروز يك قرار ملاقات براي بازرسي آسانسور خود را برنامه ريزي كنيد و ما در كوتاه‌ترين زمان به محل شما آمده و نسبت به بهيه كردن آن به شما كمك خواهيم كرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۲۲:۲۱ توسط:نوروزي موضوع:

اهميت تعمير و نگهداري روزمره از آسانسور

آسانسور

چرا بايد بر روي خدمات تعمير و نگهداري روزمره آسانسور سرمايه گذاري كنيم؟

تعمير و نگهداري منظم و روزمره براي آسانسورهاي شما ممكن است يك هزينه غير ضروري به نظر برسد. اما اگر شما واقعا مي‌خواهيد در مورد آن فكر كنيد، برنامه ريزي و بازديدهاي منظم براي ارائه خدمات مي‌تواند در زمان و سرمايه شما صرفه جويي كرده و در زمان اخذ استاندارد آسانسور به شما كمك كند.

عملكرد مطلوب

براي اكثر تجهيزات بزرگ و گران قيمت، تعمير و نگهداري منظم براي حفظ عملكرد فوق العاده آنها و حصول اطمينان از اين كه تمام قطعات و بخش‌ها تا حداكثر زمان ممكن كارآيي مطلوب دارند، ضروري است. اكثر مردم از تعويض روغن، لنت ترمز، لاستيكها، كمربندها و لوازم جانبي ديگر در اتومبيلشان چشم پوشي نمي‌كنند. آسانسورها نيز روغن، ترمز، تسمه و غلطك دارند! در حين تعمير و نگهداري منظم، تكنسين خدمات شما همه چيز را روانكاري، بازرسي و تعويض مي‌كند. انجام اين عمليات وقتي كه آسانسور از كار متوقف مي‌شود، مي‌تواند باعث ايجاد آسيب‌هاي جدي شده و نيازمند انجام تعميرات پرهزينه و صرف زمان زياد باشد. شما مي‌توانيد از خرابي آن در اواسط شب و يا در طول شلوغ‌ترين زمان روز جلوگيري كنيد.

از ايمني و سازگاري عملكرد آسانسور اطمينان حاصل كنيد

تجهيزات به تست سالانه نياز دارند، و براي انواع خاصي از تجهيزات، 5 سال عمر مفيد براي حفظ عملكرد آنها و دريافت گواهينامه براي تضمين عملكرد بهينه و سازگار آنها مورد نياز است. برنامه‌هاي تعمير و نگهداري پيشگيرانه شركت آسانسور پادرا شامل حفظ وضعيت و به روز رساني آسانسور شما است. تكنسين خدمات شما همچنين اطمينان مي‌دهد كه آسانسور شما مطابق با الزامات آيين نامه كشور كار مي‌كند، به طور معمول تحت تعمير و نگهداري قرار مي‌گيرد و از مسائلي كه مي‌تواند باعث خرابي شود در امان است. برنامه‌هاي تعمير و نگهداري ما شامل چند سطح خدماتي براي برآوردن نيازهاي تجهيزات شما خواهد بود.

تعمير و نگهداري منظم همچنين منجر به جلوگيري از وقوع خرابي‌هاي معمول در آسانسورهاي شما مي‌شود مانند: عملكرد ضعيف، خشن و سطح تراز نامناسب. حصول اطمينان از تراز بودن، عملكرد ملايم و كاركرد مناسب درب، ساكنان ساختمان شما را از خطرات بالقوه و سقوط‌هاي خطرناك محافظت مي‌كند. اين نوع حوادث به ويژه براي مسافران با توان حركتي محدود بسيار خطرناك است.

صاحبان ساختمان و مديران نيز بايد از شرايط جديد صدور مجوز مكانيك آسانسور آگاه باشند. بسياري از ساختمان‌هاي تجاري نياز به صدور مجوز مكانيك آسانسور براي تعمير و نگهداري آسانسورها دارند. هر از چند گاهي، ما شاهد پرسنل تعمير و نگهداري ساختمان و تكنسين‌هاي برق هستيم كه بر روي آسانسورها به عنوان بخشي از وظيفه شان كار مي‌كنند. بايد بدانيد كه عملكرد آسانسور بسيار تخصصي است و فقط بايد توسط متخصصين آموزش ديده انجام شود كه فارغ از مقررات دولتي است. در حال حاضر در بسياري از ساختمان‌ها اين نقض قانون است و مي‌تواند صاحبان ساختمان را با مشكلات جدي روبرو كند.

شناسايي نياز به ارتقاء و به روز رساني

به عنوان يك صاحب ساختمان يا مدير ساختمان، بايد از برنامه تعمير و نگهداري آسانسور خود مطلع باشيد. با ثبت يك گزارش دقيق از تماس‌هاي آسانسورها و تاريخ تعمير و نگهداري، شما مي‌توانيد نه تنها مشكلات آسانسور خود را زودتر شناسايي كنيد، بلكه همچنين مي‌توانيد روند تعمير و نگهداري مناسب با آن را تعيين كنيد. افزايش تماس‌ها براي دريافت خدمات يا كاهش قطعات در دسترس ممكن است به اين معني باشد كه بايد آسانسورهاي خود را در اسرع وقت به روز رساني كرده و از نسخه‌هاي مدرن استفاده كنيد.

چقدر از آخرين به روز رساني آسانسور شما گذشته است؟ در مورد گزينه‌هاي موجور با تكنسين خدماتي ما صحبت كنيد و از طول عمر آسانسورهاي خود باخبر شويد. ممكن است زمان آن رسيده باشد كه به صرف هزينه‌هاي گسترده براي نگهداري و تعمير بخش‌هاي قديمي خود پايان دهيد كه با انجام تعميرات آسانسور و استفاده از آخرين تكنولوژي امكان پذير خواهد بود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۵۴:۱۱ توسط:نوروزي موضوع:

هماهنگي آيين نامه ساختمان و آسانسور بخش يك

آسانسور

نمونه‌هايي از محل نصب تشخيص حرارت و دود در آسانسور

هدف: كمك به تعيين موقعيت آبپاش‌ها، آشكارسازهاي حرارتي و دودي درون آسانسورها مانند اتاق ماشين، فضاهاي ماشين آلات، اتاق‌هاي كنترل و فضاهاي كنترل بر اساس نسخه‌هاي فعلي و آيين نامه‌هاي قابل اجرا. آيين نامه‌ها بسته به اين كه آسانسور مسافربري يا باربري باشد، از كشش الكتريكي يا سيستم درايو هيدروليكي در كابين آسانسورها استفاده مي‌كند و اين كه داراي يك بالابر قابل احتراق يا غير قابل احتراق است و اين كه آيا ساختمان از آبپاش‌هاي منطبق بر استانداردهاي NFPA 13 يا NFPA 13R بهره مي‌برد، متغير است.

اين سند براي استفاده در ساختمان‌هاي جديد با سيستم‌هاي آب رساني جزئي يا كامل طراحي شده است. الزامات مربوط به آبپاش در ساختمان‌هاي موجود ممكن است بسته به تغييرات در كاربري ساختمان، لوازم جانبي، فواصل خروج، الزامات آيين نامه‌اي يا عوامل ديگر مانند  تعمير و نگهداري آسانسور  باشد. براي تعيين الزامات آبپاش در ساختمان‌هاي موجود، تطابق با آيين نامه ساختماني يا آتش نشاني مناسب را بررسي كنيد.

هنگام نصب سيستم‌هاي آبپاش در اتاق‌هاي آسانسور هاي جديد يا موجود، در بالاي بالابر و يا در چاهك‌هاي آسانسورها كه در آن عمليات آبپاشي بر كارآيي آسانسور تاثير مي‌گذارد، SPS 318.1708 (3) (a) نيازمند نصب نسخه فعلي عمليات اضطراري آتش نشاني و در بند 8 جدول SPS 318.1013-4، نيازمند به نصب سيستم قطع اتصال شانت است. مجوز براي انجام اين كار، توسط پيمانكار آسانسور مجاز و بازرسي مورد نياز الزامي است.

براي خدمات نگهداري بلند مدت، مراكز استاندارد يك دستورالعمل در مورد نصب آبپاش در كابين صادر كرده است. در 13 اوت 2008، مراكز Medicare و Medicaid (CMS) يك مصوبه نهايي تحت عنوان برنامه‌ها و الزامات ايمني آتش نشاني براي خدمات مراقبتي بلند مدت، سيستم‌هاي اسپري اتوماتيك را منتشر كردند.

اين مصوبه بر تمام تجهيزات مراقبتي بلند مدت با سيستم نظارت بر سيستم اسپري اتوماتيك نظارت دارد، كه مطابق با نسخه استاندارد ملي نصب و راه اندازي سيستم‌هاي ايمني در برابر آتش و استاندارد نصب سيستم‌هاي آبپاش NFPA13 در سال 1999 است. تجهيزات سيستم‌هاي آبپاش موجود، بايد سيستم‌هاي خود را بررسي كنند تا مطمئن شوند كه آنها مطابق با الزامات نسخه سال 1999 NFPA 13 هستند.

مي‌توانيد با شركت آسانسور پادرا در رابطه با سيستم‌هاي آبپاش و مراقبت‌هاي بلند مدت، بيمارستان‌ها و ساختمان‌هاي ديگر مشورت كنيد، كه شامل گزينه‌هاي احتمالي سيستم‌هاي آبپاش مانند سيستم‌هاي پاك كننده خواهد بود.

نكته: حذف يا تغيير سري سيستم‌هاي آبپاش تنها با تاييد آيين نامه ساختماني مناسب يا آيين نامه آتش نشاني بايد باشد، و نبايد اين سيستم به طور كامل حذف شود.

شرايط آيين نامه: موارد ذكر شده در اين سند و آيين نامه اجرايي بر اساس موارد زير است.

آيين نامه ساختمان SPS 362 و 366 (آگوست 2014)، IBC – آيين نامه بين المللي ساختمان (2009) و IEBC – آيين نامه بين المللي موجود ساختمان (2009)، NFPA 13 (2007)، NFPA 13R (2007)، NFPA 72 (2007)، SPS 318 (اوت 2014) و ASME A17.1 (2013)  به جز مواردي كه اشاره شده است.

آيين نامه‌هاي اختصاصي

NFPA 13 در مورد كابين آسانسور و اتاق ماشين.

آبپاش‌هاي موجود در چاهك‌هاي آسانسور ها بايد در ديوارهاي جانبي نصب شوند در ارتفاع كمتر از 2 فوت بالاتر از كف چاله بهترين مكان براي نصب است.

ميزان درجه حرارت براي آبپاش‌ها در كابين ماشين آسانسورها و يا در بالاي بالابر بايد داراي نسبت درجه حرارت معمولي يا متوسط ​​باشد.

H2 NFPA 72 براي تجهيزات ابتدايي

سيستم‌هاي هشدار آسانسورها براي عمليات اضطراري آتش نشاني و خاموش كردن آسانسور بايد مطابق استانداردهاي مطرح شده باشند.

چاهك‌هاي آسانسورها داراي سنسور حرارتي مرتبط با آبپاش چاهك نيستند، زيرا استفاده از آشكارسازهاي حرارتي در ارتفاع‌هاي بيش از 12 اينچ زير سقف مجاز نيست.

فاصله بين تجهيزات ابتدايي براي راه اندازي دستگاه‌ها مطابق با موارد زير تعيين مي‌شود: سقف‌هاي بلند، شيب دار و شيرواني، سقف‌هاي داراي تير و مناطقي كه داراي حركات شديد باد هستند.

نكته: در سال 2007 و قبل از آن، NFPA 72 به طور مستقيم در مورد لابي آسانسورها با سقف‌هاي بلند كه معمولا در يك راهرو قرار دارند يا لابي‌هاي آسانسورها در سازه‌هاي سطحي باز و سقف گنبدي باز كه معمولا در نيروگاه‌ها يافت مي‌شود، مورد استفاده قرار نمي‌گيرد.

اين موقعيت‌ها منحصر به فرد هستند چرا كه محل توقف آسانسور مي‌تواند در دو طبقه مختلف به اشتراك گذاشته شود، به طوري كه دود مي‌تواند در اين فضاي بين طبقه‌اي تجمع يابد.

تشخيص منبع آتش ضروري است چرا كه مي‌تواند آسانسور را به ايمن‌ترين طبقه منتقل كند. آمار 2010 NFPA 72، اعلام مي‌كند: اگر قصد شروع عملياتي را داريد كه در آن خطر دود يا آتش يك شيء يا فضاي خاص را تهديد مي‌كند، مجاز هستيد آشكارساز را در نزديكي آن شيء يا فضا نصب كنيد.

اين ضميمه شامل موارد زير مي‌شود: هنگامي كه دود و يا آتش سوزي مناطق و فضاهاي خاصي را تهديد مي‌كند، مانند محل توقف‌هاي آسانسور كه داراي سقف به ارتفاع بالاي 15 فوت هستند، آشكارساز بايد روي ديوار بالايي و در بالاي 60 اينچي بالاي درب آسانسورها قرار بگيرد .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۴۱:۵۷ توسط:نوروزي موضوع:

شركت‌هاي آسانسور

آسانسور

شركت‌هاي آسانسور متعددي در كشور و در سطح جهان وجود دارند؛ و اين باعث مي‌شود كه افراد برخي از اين شركت‌ها را به گزينه‌هاي ديگر ترجيح دهند.

در گزارش‌هاي قبلي، ما به مباحث مرتبط با ايمني آسانسور، تعمير و نگهداري و انتخاب آسانسور پرداختيم. اين مسائل بدون شك از اهميت زيادي برخوردار هستند. با اين وجود، مسئله اصلي انتخاب شركت مناسب است. همكاري با شركتي كه مستندات و مجوزهاي لازم را در اختيار ندارد، به معني عدم ايمني و تعمير و نگهداري مناسب است.

كدام يك از موارد را بايد هنگام انتخاب يك شركت آسانسور مورد توجه قرار دهيد؟

انتخاب يك شركت آسانسور از بين اين طيف گسترده كار دشواري است، اگر بدانيد كه چه نكاتي را بايد مورد توجه قرار دهيد،  قيمت آسانسور  شما مناسب‌تر شده و زندگي را براي شما ساده‌تر مي‌كند، كار با شركت‌هايي كه اسناد و گواهينامه‌هاي لازم را دارند، است.

اولين موردي كه به هنگام انتخاب يك شركت بايد مورد توجه قرار دهيد اسناد و مجوزهاي رسمي آن است.

اين مدارك عبارتند از:

مجوز تجاري، ضمانت نامه، داشتن نشان استاندارد، گواهي سازگاري خدمات

مجوز تجاري سندي است كه بايد از شهرداري و يا استانداري براي ساختمان‌هاي مستقر در خارج از مرزهاي شهرداري كسب كنيد.

ضمانت نامه سندي است كه شركت بايد آن را صادر كند و توسط وزارتخانه يا مقامات محلي تاييد شود. با توجه به استانداردهاي رسمي، مدت زمان ضمانت نامه حداقل بايد 2 سال باشد.

داشتن استاندارد نشان مي‌دهد كه اجزاي ايمني و ساير قسمت‌هاي آسانسور در چارچوب قوانين آسانسور در شرايطي قرار دارند كه تهديدي براي انسان، محيط زيست و ساير كالاها محسوب نمي‌شوند.

گواهي سازگاري خدمات نشان مي دهد كه شركت آسانسور پرسنل، تجهيزات و قطعات يدكي را براي انجام عمليات مونتاژ، نگهداري و ترميم در طول عمر ضروري اعلام شده، مورد استفاده قرار داده است.

علاوه بر اين، تحويل به موقع، تنوع و كيفيت محصول، كارمندان واجد شرايط، كيفيت خدمات و مفهوم خدمات، امتيازاتي است كه بايد توسط مشتري مورد توجه قرار گيرد.

شركت آسانسورپادرا داراي گواهينامه ISO، سند ثبت نام صنعتي، گواهي ظرفيت و گواهي ثبت علامت تجاري است. هدف اين شركت حل مشكلات مشتريان در كوتاه‌ترين زمان ممكن از طريق ايميل و تلفن است.

تصميم گيري در خصوص ظرفيت وزني يك آسانسور خانگي

اكثر مدل‌هاي آسانسور‌هاي مسكوني داراي ظرفيتي در حدود 500 تا 750 پوند هستند و ظرفيت برخي از آنها تا 1500 پوند نيز افزايش مي‌يابد.

محدوديت وزني براي مدل‌هاي مختلف آسانسور متفاوت است.

آسانسورهاي خلاء داراي محدوديت‌هاي وزني كمتري هستند. ظرفيت وزني برخي از آسانسورهاي هيدروليكي مسكوني از 900 پوند شروع مي‌شود و ابعاد داخلي آن 36 اينچ تا 48 اينچ يا بزرگتر است. آنها را مي‌توانيد با درب‌هاي سبك يا آكاردئوني سفارش دهيد.

اگر قصد داريد از آسانسور مسكوني خود براي حمل و نقل صندلي چرخدار استفاده كنيد، از وزن صندلي چرخدار همراه با وزن باتري اطمينان حاصل كنيد، تا مطمئن شويد وزن كل صندلي چرخدار و كاربر كمتر از ظرفيت آن باشد. شما همچنين مي‌توانيد از آسانسور مسكوني براي حمل كالاهاي سنگين مانند مبلمان، در بين طبقات استفاده كنيد، اما اطمينان حاصل كنيد وزن قطعه‌اي كه قصد جابجايي آن را داريد كمتر از ظرفيت وزني آسانسور خانه شما باشد.

صفحه مشخصات مدل مورد نظرتان را براي مطلع شدن از ظرفيت وزني آن مورد بررسي قرار دهيد.

يك آسانسور جديد كه نياز به هيچ گونه شفت، گودال يا اتاق كابين ندارد ظرفيت وزني در حدود 830 پوند دارد و كابين آن نيز داراي يك اندازه استاندارد 52 اينچ و ارتفاع كابين 84 اينچ است. اين مدل مي‌تواند تا 40 فوت ارتفاع را با 5 ايستگاه پوشش دهد.

يك مدل آسانسور هيدروليكي ظرفيت وزني در حدود 1500 پوند دارد و پلت فرم كابين آن 44 اينچ تا 60 اينچ با ارتفاع 96 اينچ است. اين مدل مي‌تواند مسير 50 فوتي را با 5 توقف با سرعت 40 فوت در دقيقه طي كند.

مدل‌هاي مختلف مسكوني را كه به آنها علاقه‌مند هستيد به صورت آنلاين مشاهده كنيد و از مشخصات مربوط به ظرفيت وزني آنها مطلع شويد. اطمينان حاصل كنيد كه مدل انتخاب شده شما مي‌تواند وزن مسافراني كه قصد استفاده از آن را دارند، صندلي چرخدار و ساير مواد قابل حمل در آسانسور را حمل كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۲۵:۳۸ توسط:نوروزي موضوع:

آيين نامه‌ها و استانداردهاي ايمني آسانسور بخش دو

تعمیر و نگهداری آسانسور

استانداردهاي جهاني آسانسور براي ايمني بيشتر

مهم‌ترين كار كميته‌هاي كدها و استانداردهاي ASME  در زمينه آسانسور اين است كه بتوانند هماهنگي در اجراي موارد ايمني در سرتاسر جهان ايجاد كنند و كارخانه‌جات و شركت‌هاي توليد كننده و نصب كننده آسانسور را متقاعد كنند تا از اين استانداردها پيروي كرده و آنها را در هنگام ساخت و نصب آسانسور رعايت كنند. آسانسور، آسانسور است و اگر شما در هر جايي يك آسانسور بسازيد بايد بتوانيد آن را در ديگر نقاط بفروشيد و اگر شما آن را در كشور خود ساختيد، شما بايد قادر به فروش آن در ديگر كشورها باشيد.

به همين ترتيب، قانون سازگاري و اجراي آن در سراسر جهان اجازه وقوع چنين اتفاقي را داده است؛ با ايجاد يك سطح مقدماتي از ايمني و ايجاد صلاحيت براي اجراي صحيح آنها، شركت‌هاي توليد كننده آسانسور قادر خواهند بود هم در زمينه ايمني، سطح قابل قوبول را ارائه دهند و از طرف ديگر توان گسترش بازارهاي فروش خود را داشته باشند و بتوانند محصولات خود را به راحتي به ديگر كشورها صادر كنند. رعايت استانداردها در زمان تعمير و نگهداري آسانسور هم بايد در نظر گرفته شود.

رعايت استاندارد حوادث را كم خواهد كرد

مردم به طور فيزيكي با آسانسورها به طور منظم به ميزان قابل توجهي در روز، تعامل دارند. اولين كاري كه آنها در اول صبح انجام مي‌دهند وارد شدن به ساختمان است، دكمه را فشار مي‌دهند وقتي آسانسور مي‌رسد وارد آن مي‌شوند و تا طبقه محل دفتر كار خود بالا مي‌روند و اين كار را در طول روز بارها و بارها انجام مي‌دهند. اين تعامل مستلزم آن است كه تمركز زيادي معطوف به امنيت عمومي در سيستم‌هاي حمل و نقل شود. اين حقيقت كه استاندارد ASME قادر به حمايت از تلاش‌هاي مديريتي A17 است بسيار مهم است، زيرا تمركز صنعت آسانسور همواره بر روي امنيت عمومي بوده است. بنابراين من فكر مي‌كنم اين مزيت فوق العاده‌اي براي صنعت آسانسور به حساب مي‌آيد تا بتواند اين قابليت را توسط استاندارد ASME اداره كند.

كميته‌هاي آيين نامه‌ها و استانداردهاي ASME

موفقيت آيين نامه‌ها و استانداردهاي ASME  بر روابط پايدار با ذينفعان در طيف وسيعي از صنايع وابسته است. ارزشمندترين دارايي ما روابط با اعضاي داوطلب است كه در كميته آيين نامه‌ها و استانداردها كار مي‌كنند. آيين نامه‌ها و استانداردهاي ايمني ASME در يك كميته تنظيم مي‌شوند تا مشاركت متعادل و دسترسي آزاد به گروه‌هاي مطلوب را تضمين كنند.

تركيب كميته استاندارد ASME

ASME كميته ايمني فني و پشتيباني از كميته‌هاي فني فرعي متشكل از كارشناسان گروه‌هاي مختلف سهامدار است كه به طور داوطلبانه وقت و منابع خود را ارائه مي‌دهند. موفقيت آيين نامه‌ها و استانداردهاي ASME بر مبناي تجربه فني و عملي از سهامداران استوار است كه از طيف وسيعي از صنايع تشكيل شده‌اند. اعضاي داوطلب كه در كميته‌هاي ASME همكاري مي‌كنند، يك نقش حياتي ايفاء مي‌كنند تا اطمينان حاصل شود كه الزامات ايمني و طراحي موجود در استانداردها همچنان در رابطه با محيط كاري و تجهيزات كاري در حال تغيير و بهبود است. آنها همچنين فرصت‌هاي منحصر به فردي را براي گسترش شبكه‌هاي حرفه‌اي و منابع فني خود كسب مي‌كنند.

مشاركت در عضويت

هيچ هزينه يا محدوديت جغرافيايي مربوط به عضويت در فعاليت‌هاي كميته استاندارد ASME و عضويت در ASME وجود ندارد، در حالي كه مطلوب است اما لازم نيست.

متقاضيان در درجه اول بر اساس تخصص فني انتخاب مي‌شوند. ASME از سيستم مبتني بر اينترنت، رأي گيري و رديابي استفاده مي‌كند كه به اعضاي كميته و ساير طرف‌هاي ذينفع اجازه مي‌دهد در كسب و كار خود در هر نقطه از جهان شركت كنند. اين كميته در صورت نياز به طور مداوم در زمينه تغيير نيازهاي صنعتي و بهترين شيوه‌هاي عملياتي كردن آنها مشاركت مي‌كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۰۱:۳۲ توسط:نوروزي موضوع:

انواع آسانسور و نحوه استفاده از آنها بخش دو

آسانسور

در مقاله قبل درباره سير تكامل آسانسور و انواع آن كه در روزگاران قديم ساخته شده و مورد استفاده قرار گرفتند مواردي را بيان كرديم و تعدادي از مدل‌هاي مختلف را توضيح داديم. در اين مقاله به ادامه مطلب خواهيم پرداخت و شما را با انواع مختلف ديگر اين وسيله كه در اين روزها مورد استفاده قرار مي‌گيرند، آشنا خواهيم كرد. البته بايد هميشه مراقبت و نگهداري مناسبي داشته باشيد تا از خرابي آسانسور در مواقع ضروري جلوگيري شود.

انواع مختلف آسانسور از نظر كاركرد  

 آسانسورهاي خودرو

آسانسور خودرو معمولا در يك گاراژ يا يك مركز توليد يافت مي‌شود. اين آسانسورهاي هيدروليكي ساختمان را براي يك راننده قابل دسترس‌تر مي‌كنند. برخي از آنها حتي داراي قابليت چرخش هستند اما برخي ديگر فقط امكان حركت رو به بالا و پايين را دارند و نمي‌توانند در جهت عكس حركت كنند.

 آسانسور قايق و كشتي

اين آسانسورها گاهي اوقات در كانال‌ها يافت مي‌شوند و به عنوان جايگزيني براي سيستم حمل و نقل معمولي استفاده مي‌شوند كه باعث افزايش و كاهش سطح آب مي‌شوند. از بالابر قايق و كشتي براي جابجايي قايق و كشتي استفاده مي‌شود.

آسانسور هواپيما

آسانسور هواپيما مي‌تواند به آسانسوري كه براي جابجايي هواپيما استفاده مي‌شود و يا بالابري كه درون هواپيما قرار دارد اشاره كند. اين آسانسور، هواپيما را از عرشه پرواز تا آشيانه بلند مي‌كند. اما انواع درون هواپيما، براي جابجايي سرنشينان در بين طبقات مختلف براي حمل غذا و نوشيدني در هواپيماهاي چند طبقه استفاده مي‌شود.

آسانسورهاي مسكوني

اين موارد پيچيدگي كمتري نسبت به آسانسور مسافربري معمولي دارند. بسياري از آسانسورهاي مسكوني داراي طرح‌هاي منحصر به فرد هستند كه به آنها اين امكان را مي‌دهد طراحي زيباتري داشته و سازگاري بيشتري با معماري پيراموني داشته باشند. برخي از اين آسانسورها بسيار كوچك هستند و تنها با استفاده از يك سيستم پنوماتيك مي‌توانند يك تا دو مسافر را حمل كنند.

آسانسور حمل بار كوچك (Dumbwaiter)

يك آسانسور حمل بار كوچك يك كاربري مشابه با آسانسورهاي باربري دارد؛ اما اين آسانسورها خيلي خيلي كوچكتر هستند. اينها بعضي اوقات به عنوان پيشخدمت‌هاي تنبل شناخته مي‌شوند و عمدتا براي حمل بارهاي كوچك مانند غذا و كتاب از طبقه‌اي به طبقه ديگر استفاده مي‌شوند. آنها مي‌توانند از طريق يك پانل كوچك بر روي ديوار، مانند يك آسانسور مسافربري در مقياس كوچك، قابل دسترسي باشند. آسانسورهاي حمل بار كوچك توسط جورج كنن در سال 1883 اختراع شد و از آنجا كه طراحي ساده طناب و قرقره آنها ارتقاء يافته است، آسانسور حمل بار كوچك هنوز هم امروزه مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

پاترنوستر (Paternoster)

آسانسورهاي پاترنوستر ديگر به علت نگراني‌هاي امنيتي توليد نمي‌شود، اما تعدادي از آنها هنوز هم در سراسر اروپا به دلايل نوستالوژيك استفاده مي‌شوند. اين مدل‌ها در آلمان و جمهوري چك محبوبيت بيشتري دارند. اين مدل مسافرين را با استفاده از يك حلقه متشكل از سيستم‌هاي متصل به شبكه زنجيره‌اي با چرخش آهسته حمل مي‌كند و كابين اين نوع از آسانسورها داراي درب نيست و افراد بدون توقف كابين از آن خارج و يا به آن وارد مي‌شوند. در حالي كه بعضي از افراد به اين مدل علاقه زيادي دارند، ديگران آن را كمي ترسناك مي‌دانند!

آسانسور قيچي

آسانسورهاي قيچي معمولا عمودي حركت مي‌كنند و توسط مكانيزم با الگوي X شكل پشتيباني مي‌شوند. در اغلب موارد، كل مكانيسم بر روي يك وسيله نقليه نصب مي‌شود كه آسانسور را از محلي به محل ديگر جابجا مي‌كند تا مسافران و محموله را حمل كنند. آسانسورهاي قيچي توسط كارگران ساختماني در مراحل ساخت و نصب و برق كارها استفاده مي‌شوند چرا كه براي مشاغلي نياز به جابجايي افراد و مواد براي رسيدن به ارتفاع دارند بسيار عالي و مفيد هستند.

تسمه حمل مواد

در تسمه حمل مواد، مصالح با استفاده از يك تسمه شيبدار و يك تسمه نقاله حمل مي‌شوند. اينها اغلب در اسكله‌ها براي انتقال مواد شل بر روي حامل‌هاي عظيم الجثه استفاده مي‌شوند. شما همچنين مي‌توانيد از اين تكنولوژي براي حمل مواد غذايي دانه‌اي در مزارع و در ساير صنايع كشاورزي استفاده كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۰۲:۳۹ توسط:نوروزي موضوع:

انواع آسانسور و نحوه استفاده از آنها بخش يك

آسانسور

سير تكاملي آسانسور

شكي نيست كه اختراع آسانسور رويكرد ما را در مسير جابجايي و ساخت ساختمان‌ها تغيير داده است. اولين نمونه‌ها در قرون وسطي اختراع شدند و از آن زمان، آسانسورها در انواع مختلفي كه امروزه مشاهده مي‌كنيم تكامل يافتند و كاربردهاي زيادي پيدا كرده‌اند. نكته مهم در تعمير و نگهداري آسانسور بازديد دوره‌اي آن است كه موارد اشكال قبل از بروز حادثه برطرف مي‌شوند.

بالابرهاي قرقره‌اي

نخستين آسانسورهاي ابتدايي در قرن سوم قبل از ميلاد ظاهر شدند. اين بالابرها براي انتفال انسانها، حيوانات و يا در سيستمهاي آبي طراحي شدند. اين بالابرها اغلب از يك سيستم طناب و قرقره براي بالا بردن مردم و يا اشياي بزرگ مانند قطعات سنگ و چوب استفاده مي‌كردند كه در ساخت و ساز ساختمان استفاده مي‌شوند. بدون استفاده از اين بالابرها، امروزه بسياري از بناهاي تاريخي وجود خارجي نداشتند.

آسانسورهاي هيدروليكي بخار

تكامل بعدي استفاده از سيستم‌هاي هيدروليك بخار براي تأمين انرژي مورد نياز آسانسور بود. سيستم‌هاي هيدروليكي بخار در جريان انقلاب صنعتي در واكنش به نياز به حمل مقدار زيادي مواد خام مانند چوب و زغال سنگ معرفي شد. اين آسانسورها قادر به حمل و بارگيري انبوهي از مواد در معادن و كارخانجات بودند. معماران انگليسي Frost و Stutt يك بالابر به نام Teagle را اختراع كردند كه يك بالابر قدرتمند بود و در ساختار خود از وزنه‌اي استفاده مي‌كرد تا قدرت اضافي به دست آورد. اين آسانسورهاي بخار منجر به اختراعات شگفت انگيزي مانند شفت آسانسور شدند كه در نهايت به صورت آسانسورهايي كه امروزه از آنها استفاده مي‌كنيم، نمود پيدا كردند.

 آسانسورهاي موتوردار

پس از اختراع برق، مدت زمان زيادي طول نكشيد كه دستگاه آسانسور به ماشين آلات تغذيه شونده توسط موتور برقي پيوست. مخترع آلماني Wener Von Siemens نخستين آسانسور برقي را در سال 1880 اختراع كرد. اين مدل سريع‌تر، امن‌تر و كارآمد‌تر از آسانسورهاي بخار در گذشته بود. فرانك اسپراگ ويژگي‌هاي ايمني، كنترل كف، كنترل شتاب و ساير اجزاي مهم را اضافه كرد كه امروز آسانسورهاي ما را ايمن و بسيار كاربردي كرده و از حوادث بسياري جلوگيري كرد.

انواع آسانسورها

آسانسور مدرن داراي تنوع و اهداف زيادي است كه وابسته به موارد استفاده آسانسور متفاوت خواهد بود. شناخت انواع آسانسورهاي مختلف، نكته كليدي به هنگام تصميم گيري در مورد انتخاب آسانسور مناسب براي محل و نيازهاي حمل و نقل شما است. با انتخاب انواع مناسب ديگر نگراني بابت جابجايي افراد و حمل بار در ساختمان خود نخواهيد داشت.

آسانسورهاي مسافربري

هنگامي كه اكثر مردم در مورد انواع مختلف اين وسيله فكر مي‌كنند، آنها آسانسورهاي مسافربري را در نظر دارند كه مسافران را از طبقه‌اي به طبقه ديگر منتقل مي‌كنند. اين آسانسورها همچنين مي‌توانند ويژگي‌هاي اضافي را از قبيل بلندگوها براي پخش موسيقي يا اطلاعيه‌ها، تبليغات صوتي و تصويري، و يا نمايش تلويزيون‌ها در اختيار داشته باشند. آسانسورهاي اكسپرس پيشرفت بزرگي در ساختمان‌هاي بلند محسوب مي‌شوند: آنها از طبقه اول به پشت بام مي‌روند و در طبقات مياني توقف نمي‌كنند.

آسانسورهاي باربري

آسانسورهاي باربري براي حمل كالا، نه مسافر، طراحي شده‌اند. اين آسانسورهاي بزرگ مي‌توانند بارهاي سنگين را حمل كنند، كه معمولا ظرفيت بيشتري نسبت به يك آسانسور مسافربري دارد. طراحي داخلي خشن آسانسورهاي باربري از استهلاك ناشي از بارگيري و تخليه محموله‌هاي سنگين محافظت مي‌كند.

آسانسورهاي پياده رو

اين موارد شبيه به آسانسور‌هاي باربري هستند، زيرا آنها نيز براي حمل بار استفاده مي‌شوند. آسانسورهاي جانبي معمولا مواد را از بيرون به داخل زيرزمين و برعكس، منتقل مي‌كنند و درب آنها به طور مستقيم در تراز پياده رو باز مي‌شوند. اين باعث مي‌شود كه فرآيند بارگيري و تخليه سريع و ساده انجام شود.

آسانسور طبقاتي

آسانسور هيدروليكي در اين ماشين آلات بخش‌هاي پاييني و بالايي يك تئاتر را جابجا مي‌كنند. تالار موسيقي راديو سيتي داراي چهار دستگاه آسانسور است كه مي‌تواند كل هنرمندان و اركسترها را در خود جاي دهد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۴۹:۴۵ توسط:نوروزي موضوع:

انواع آسانسور در خانه‌ها بخش دو

آسانسور

آسانسورهاي خانگي شركت پادرا چگونه متفاوت از ساير گزينه‌ها هستند؟

“اقتصادي اما هنوز بسيار شيك”

شركت پادرا تلاش مي‌كند تا انواع آسانسور را براي كاربري‌هاي مختلف توليد كند. اين بدين معناست كه ما قيمت‌هاي كمتري را به صاحبان خانه‌ها پيشنهاد مي‌كنيم اما در عين حال يك آسانسور با عملكرد و كيفيت بالا، آرام و شيك ارائه مي‌دهيم!

به طور خاص براي بسياري از خانه‌ها طراحي شده‌اند كه با كمبود جا براي آسانسور روبرو هستند. اين به اين معني است كه شركت آسانسورپادرا از ساخت و سازهاي پيچيده و تحميل هزينه‌هاي بالا جلوگيري مي‌كند و قيمت آسانسور مناسبي را به شما پيشنهاد مي‌كند. شما مي‌توانيد انواع محصولات را در كاربري‌هاي متعدد مورد استفاده قرار دهيد.

اين آسانسورها از يك سيستم پيشران قابل اعتماد براي افزايش طول عمر دستگاه كه در طول سال‌هاي گذشته در هزاران دستگاه استفاده شده‌اند، بهره مي‌برند.

تمام رابط‌هاي كشويي و متحرك از پليمرهاي باكيفيت ساخته شده‌اند، به اين معني كه شركت آسانسورپادرا در حال حاضر يكي از بي نظير‌ترين و بي صداترين آسانسور‌هاي خانگي موجود در بازار را توليد مي‌كند كه با استفاده از اتصالات باكيفيت بين قطعات متحرك اصلي آن، امكان پذير شده است.

تكنولوژي مدرن كه در ساخت و ساز محفظه باربر استفاده مي‌شود، مونتاژ اين آسانسور را تسهيل مي‌كند همچنين يك كاركرد بي‌صدا ارائه داده و بهره وري انرژي آن را بهبود مي‌بخشد.

زمان نصب مورد نياز براي اين محصول 50٪ كمتر از انواع محصولات موجود است كه در زمان نصب در وقت و هزينه مصرف كنندگان صرفه جويي مي‌كند.

قابليت‌ها و مزاياي آسانسور خانگي هيدروليك

آسانسور هيدروليك شركت پادرا داراي تعدادي از ويژگي‌هاي منحصر به فرد است كه ارزش قابل توجهي دارد.

اتصالات باكيفيت

با استفاده از اتصالات پيشرفته باكيفيت در سطوح مختلف، آسانسور قادر به ارائه عملكرد آرام و بدون صدا در طول عمليات خود است. اين اتصالات همچنين براي ارائه خدمات با دوام طولاني مدت طراحي شده‌اند.

سيستم پيشران

با توجه به فلسفه دستگاه‌هاي مكانيكي الكتريكي كه از مايعات هيدروليكي استفاده نمي‌كنند، شركت آسانسورپادرا از سيستم‌هاي پيشران تائيد شده‌اي استفاده مي‌كند تا يك سيستم پيشران قابل اعتماد و بي‌صدا ارائه دهد كه به آسانسور اجازه مي‌دهد تا مسافران را در زمان كوتاهي از طبقه‌اي به طبقه ديگر انتقال دهند. اين مدت فقط زمان كافي را به شما براي پيدا كردن كليد و يا چك كردن چمدان و كيف به هنگام ترك كردن منزل‌تان مي‌دهد.

اگر چه سيستم پيشران از محصولات باكيفيت ما برگرفته شده است، اما داراي يك عنصر با نام تجاري جديد است. به جاي اتصالات فلزي، پليمر با چگالي مخصوص داراي خواص مقاومتي عالي در اين محصول جديد مورد استفاده قرار گرفته است. اين مواد پليمري واقعا شگفت انگيز هستند و به شركت آسانسورپادرا اجازه مي‌دهند كه صداي توليد شده در سيستم پيشران را به طور قابل توجهي كاهش دهد، به اين ترتيب كه تمام ساختارهاي فلزي توسط سطوح پليمري عايق از يكديگر جدا شده‌اند.

يكي ديگر از مزاياي  اين سيستم حذف استفاده از روغن است كه در اكثر اتصالات فلزي يافت مي‌شود. درست است، اين پليمرها داراي قابليت خود روانكاري هستند و نياز به گريس در محل‌هاي اتصال ندارند. شما ممكن است فكر كنيد كه در اين صورت مكانيسم با سرعت بيشتري مستهلك مي‌شود اما آزمايشات نشان مي‌دهند كه اين گونه نيست و ما مطمئن هستيم كه اين تركيب براي خانه شما يك گزينه مناسب خواهد بود.

تكنولوژي

با استفاده از هسته‌هاي فومي و لمينيت‌هاي با دوام در پانل‌هاي ساندويچي، شركت آسانسورپادرا توانسته است وزن كم، عايق صدا و واگن‌هاي آسانسور بسيار سفت و بادوام توليد كند. وزن سبك همچنين اجازه مي‌دهد شركت آسانسورپادرا بهره‌وري انرژي بهتري داشته و از حداكثر ظرفيت باربري خود استفاده كند.

شروع / توقف ملايم

هنگام حركت سريع كه به فورا به يك توقف منجر مي‌شود ممكن است يك آسانسور حسي مشابه با شهربازي براي شما ايجاد كند. به منظور اجتناب از اين مسئله، شركت آسانسورپادرا آسانسور شما را به گونه‌اي طراحي مي‌كند كه توانايي شروع / توقف ملايم را داشته باشد. اين كار از طريق تركيبي از كنترل‌ها، نرم افزارها و انتخاب اجزاي سيستم پيشران انجام مي‌شود.

قيمت

اين محصول آسانسور به طور خاص طراحي شده است تا مقرون به صرفه‌تر از محصولات آسانسور كابلي ما باشد و در بعضي موارد حتي ممكن است نصب دو محصول آسانسور ارزان‌تر از يك آسانسور بزرگ توليد شده توسط يكي از رقباي ما باشد. اين مي‌تواند به طور ويژه در پروژه‌هاي نوسازي مفيد باشد كه در آن شما به سادگي نمي‌توانيد موقعيت مكاني مناسب براي قرار دادن شفت را پيدا كنيد كه بتواند كل ارتفاع خانه شما را طي كند اما همچنان مي‌خواهيد به كل طبقات دسترسي كامل داشته باشيد.

نياز به يك چاهك آسانسور كوچك يا عملكرد بدون نياز به چاهك مطابق با ساير محصولات آسانسور ما. شركت آسانسورپادرا داراي يك پلت فرم زير زميني براي پشتيباني از محصولات آسانسور خانگي است. اين بدين معناست كه عمق چاهك مي‌تواند بسيار محدود باشد و حتي در پروژه‌هاي نوسازي شما مي‌توانيد بدون نياز به حفر چاهك، آسانسور خود را نصب كنيد و تنها يك رمپ در كنار درب ورودي قرار دهيد.

نياز به حداقل عمر چاهك همچنين از مسائل مربوط به جمع شدگي آب جلوگيري مي‌كند و الزامات مربوط به آيين نامه‌ها را در مناطقي كه ممكن است نياز به شرايط خاص يا ملاحظات ديگري داشته باشند كه باعث افزايش هزينه‌ها، پيچيدگي و افزودن مراحل برنامه ريزي مي‌شود، تامين كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۰۴:۳۹ توسط:نوروزي موضوع: