توليد، نصب و سرويس آسانسور و پله برقي توليد، نصب و سرويس آسانسور و پله برقي .

توليد، نصب و سرويس آسانسور و پله برقي

انواع آسانسور در خانه‌ها – بخش يك

آسانسور

انواع آسانسور خانگي

شركت آسانسورپادرا داراي دو خط توليد آسانسور خانگي است: آسانسورهاي خانگي كابلي و آسانسورهاي خانگي هيدروليك

آسانسورهاي خانگي كابلي بر اساس وزن طراحي شده‌اند كه يك نسخه كوچكتر از آسانسورهاي تجاري است كه شما هر روز سوار آنها مي‌شويد. مزاياي بسياري براي اين نوع طراحي وجود دارد و از اين رو به طور معمول از آنها در ساختمان‌هاي تجاري استفاده مي‌شود. شركت آسانسورپادرا از اين فناوري به طور گسترده‌اي براي سال‌ها در آسانسورهاي خانگي كابلي خود استفاده كرده است. اگر مي‌خواهيد بيشتر درباره آنها و تعمير آسانسور بدانيد، لطفا جزئيات مربوطه را در صفحه آسانسورهاي خانگي كابلي ببينيد.

دومين خط توليد آسانسورهاي خانگي ما براي ساخت انواع هيدروليك است. اين يك محصول نسبتا جديد توليد شده توسط شركت آسانسورپادرا است، اما بر اساس تكنولوژي‌هايي ساخته شده است كه چندين دهه در حال به روز رساني بوده‌اند. هدف كلي ارائه اين محصول اين بود كه يك محصول مناسب براي كاربري‌هاي مسكوني ايجاد كند كه در آن نياز به حمل و نقل بوده اما قيمت آنها بسيار رقابتي است. با ايجاد يك محصول با مشخصات متمركز، شركت آسانسورپادرا قادر به اجتناب از پرداخت هزينه‌هاي ساخت بوده است. اين باعث مي‌شود آسانسورها در خانه‌هاي بيشتري به گزينه قابل دسترس تبديل شوند. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد اين سير تكامل جديد در آسانسورهاي خانگي، لطفا صفحه مربوط به آسانسورهاي خانگي را در وبسايت ما ببينيد.

شركت آسانسور پادرا داراي تاسيسات معتبر متعددي بوده و برخي از آنها در گالري ما قابل مشاهده است.

اگر مايليد در مورد نيازهاي خاص خود صحبت كنيد، لطفا با ما با تماس بگيريد و يكي از متخصصان آسانسور خانگي ما خوشحال خواهند شد كه شما را با جزئيات آنها آشنا كنند و پل ارتباطي شما با بزرگترين نمايندگي‌هاي فروش ما باشند.

آسانسورهاي خانگي كابلي

” ارزش خانه خود را با يك آسانسور افزايش دهيد”

هنگامي كه به يك گزينه لوكس براي خانه‌ها فكر مي‌كنيد، آسانسورهاي خانگي يك گزينه رايج در خانه‌هاي چند طبقه خواهند بود. دلايل زيادي براي نصب آسانسورهاي مسكوني در خانه شما وجود دارد اما اگر اين كار با تجهيزات ديگر در منزل شما تركيب شوند كه هزينه‌هاي عملياتي كمتري دارند، مي‌توانيد ارزش خانه خود را نيز افزايش دهيد. همه محصولات آسانسور با اين ايده‌ها در ذهن ساخته نمي‌شوند، اما آسانسورها در شركت آسانسور پادرا با كيفيت، قابليت اطمينان و طول عمر بالا و هزينه كم، طراحي و ساخته مي‌شوند.

شركت آسانسورپادرا داراي گزينه‌هاي استاندارد بسياري است اما اگر بتوانيد چيزي را تجسم كنيد ما مي‌توانيم آن را براي شما بسازيم! نمونه‌اي از برخي از محبوب‌ترين گزينه‌هاي ما قابل ارائه هستند، اما همچنين لطفا از كاتالوگ‌هاي جديد ما نيز ديدن كنيد چرا كه ما به طور مداوم در حال به روز رساني آنها هستيم. علاوه بر گزينه‌هاي استاندارد ما، شركت آسانسورپادرا مي‌تواند سفارشات ديگري را بر روي موارد درخواستي شما اضافه كند.

چرا بايد نصب يك آسانسور كابلي خانگي را در نظر داشته باشيد؟

دلايل عملي زيادي براي نصب يك آسانسور مسكوني وجود دارد:

براي بسياري از افراد، اين يك راه حل براي پاسخ به مشكل حركت به خانه دوستان و عزيزان خود است زيرا بالا رفتن از پله‌ها گاهي اوقات مي‌تواند طاقت فرسا باشد و افزودن يك آسانسور مي‌تواند گزينه‌اي عالي براي اضافه كردن ارزش به خانه شما به خصوص در سنين كهنسالي باشد.

نصب آسانسور براي افراد با نيازهاي خاص و يا استفاده كنندگان از صندلي چرخدار كاملا منطقي است به طوري كه آنها بتوانند به خانه خود دسترسي كامل داشته باشند.

آسانسورهاي خانگي داراي ظرفيت باربري خوبي هستند كه باعث مي‌شود آنها روشي راحت و آسان براي حمل كالاهاي سنگين مانند مبلمان به طبقات مختلف را فراهم كنند.

آسانسور خانگي شما را قادر مي‌سازد به راحتي لباس‌ها يا چمدان‌هاي خود را از يك طبقه به طبقه بالاتر حمل كنيد

بسياري از مناطق با تراكم جمعيت بالا داراي ساختمان‌هاي 3 و 4 طبقه هستند، آسانسور مي‌تواند كارآيي خانه شما را افزايش داده و كارها را برايتان راحت‌تر كند.

يك آسانسور خانگي ارزش خانه شما را افزايش مي‌دهد. اين يك ويژگي منحصر به فرد و مطلوب است كه در هنگام فروش خانه مي‌تواند قابليت فروش خانه شما را افزايش دهد.

آسانسورهاي خانگي هيدروليك

” آسانسور خانگي مقرون به صرفه”

آسانسورهاي خانگي در گذشته يك مورد لوكس بودند، اما با گذشت زمان آنها به يك دستگاه مقرون به صرفه تبديل شدند كه مي‌توانند در هر خانه‌اي نصب شوند. در بسياري از موارد، صاحبان خانه دچار ابهام مي‌شوند كه از كجا شروع كنند و چه ميزان پيچيدگي يا قيمت را براي آسانسور خانه جديد خود و يا به عنوان يك گزينه اضافي براي خانه فعلي خود انتخاب كنند. اجازه دهيد شركت آسانسور پادرا به شما كمك كند، امروز با ما تماس بگيريد و ما به شما كمك مي‌كنيم تا به صورت گام به گام مشكل خود را برطرف كنيد.

ما از تكنولوژي جديدي استفاده مي‌كنيم كه در عرصه آسانسورهاي خانگي اخيرا معرفي شده است. اين طراحي به ويژه براي افرادي كه به دنبال يك گزينه آسانسور اقتصادي و ظريف براي خانه خود هستند، معرفي شده است. استفاده از تكنولوژي روز كه در سال گذشته يك پيشرفت كاملا جديد در شركت آسانسور پادرا بوده است، ما افتخار مي‌كنيم كه اين آرام‌ترين، ساده‌ترين راه نصب و بهترين گزينه براي افزايش ارزش خانه شما باشد كه ما تا به حال توانسته‌ايم ارائه دهيم. مطمئن نيستيد كه آيا اين يك محصول مناسب براي شماست؟ نمودار مقايسه محصولات ما و يا فرم درخواست سفارش را پر كنيد و ما به شما كمك مي‌كنيم بهترين گزينه را انتخاب كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۰۴:۵۰ توسط:نوروزي موضوع:

آسانسور كارگاهي

آسانسورهاي ويژه بار و نفر مكمل و تسريع كننده برج سازي و سازه‌هاي بلندمرتبه هستند. اين نوع از آسانسورها قادرند از شروع كار توسط خودشان مونتاژ و با سازه ساختمان ارتفاع بگيرند.

اين آسانسورها قابليت كار تا ارتفاع‌ 500 متر و بالاتر را داشته و در ظرفيت‌هاي 1 و 1.5 و 2 و 3 تن توليد مي‌گردند.

در ساختمان‌هاي بلندمرتبه جهت انتقال نفرات و مصالح بعد از اتمام سازه ساختمان و از ابتداي شروع كار در ساختمان از آسانسور كارگاهي كه  ويژه بار و نفر است  استفاده مي‌گردد.

 

انواع آسانسور كارگاهي :

بالابرهايي هستند كه براي حمل مواد، مصالح و افراد در صنايع مختلف به كارگران، مهندسين ياري ميرسانند. كاربرد آسانسور كارگاهي بسيار وسيع بوده و هرجا سخني از ساخت و ساز، بازرسي، تعمير و يا حتي توليد خصوصاً در ارتفاعات به ميان آيد، حضورشان اجتناب ناپذير است.

مهمترين موارد مورد استفاده از آسانسور كارگاهي :

راه سازي
ساخت پل و تونل
ساختمان سازي
مرمت آثار باستاني
نفت و گاز و پتروشيمي
بنادر و كشتي سازي
فلز و فولاد
معدن

آسانسور كارگاهي بر اساس نوع كاربرد :

بالابر صنعتي
بالابر ساختماني
بالابر حمل و نقل
بالابر صنعتي

در دودكش ها، برج هاي انتقال، دكل ها، پل ها، تونل ها، نيروگاه ها، برج انتقال زغال سنگ، سيلوها، برج هاي ارتباطي و… . مورد استفاده قرار مي گيرند.

بالابرهايي نظير دو نوع زير مشخصاً كاربرد صنعتي دارند:

بالابر ضدانفجار

ممكن است بالابر در محلي مورد نياز باشد كه احتمال وجود و انباشت گازهاي قابل اشتعال وجود داشته باشد، بنابراين بايد توجه داشت كه در چنين محيط¬هايي از بالابرهاي ضدانفجار استفاده شود.

بالابر مواد پودري

كاربرد بالابرهاي كارگاهي در صنعت، تنها به ارتفاعات زياد محدود نمي شود. به عنوان مثال، براي انتقال مواد توده اي نظير پودرها، به مخزن دستگاه هاي توليد يا بسته بندي، از بالابرهايي كه به بالابر كاسه اي نيز شهرت دارند استفاده مي شود.

خوب است در اين جا يادآور شويم كه معمولاً شرايط محيطي در صنايعي نظير پتروشيمي، فولاد و فلزات، بنادر و كشتي سازي و سيمان، شرايطي خاص و گاهاً سخت و نامساعد ميباشد و يا اين كه در موارد بسياري، صنايع در جاهايي مشغول به فعاليت هستند كه دورافتاده است. بديهي است كه خدمات پس از فروش، جزء جدايي ناپذير كالايي مانند آسانسور بوده و لذا در اين گونه شرايط، لازم است هنگام خريد يا اجاره ي بالابر، حتما به در دسترس بودن خدمات پس از فروش توجه نمود.

بالابر ساختماني

در كارهاي ساخت و ساز، بسته به نوع و مشخصات پروژه، انواع بسياري از بالابرها كاربرد دارند كه بايد با توجه به نياز انتخاب شوند. گاهي تنها لازم است مواد و مصالح جابه جا شوند و گاهي به بالابري نياز داريم كه قابليت حمل انسان را نيز داشته باشد.
براي بالابرهاي ساختماني انواع زير را مي توان برشمرد:

بالابر مصالح

ساده ترين بالابرهاي ساختماني، بالابرهاي مصالح هستند كه در آن ها باكت حمل مصالح به سيمي متصل شده و با شروع به كار الكتروموتور مي توان مصالح را بين طبقات جابه جا نمود. ظرفيت بالابر مصالح تنها بر حسب وزن بيان شده و معمولا با ظرفيت-هاي ۱۵۰ تا ۱۰۰۰ كيلو گرم طراحي شده اند.

بالابر نفر و مصالح

از بالابرهاي نفر و مصالح هنگامي كه علاوه بر مصالح نياز به جابه جايي افراد نيز باشد استفاده مي گردد كه داراي كابين و درب و در نتيجه ايمني بالاتر هستند. ظرفيت اين بالابرها علاوه بر وزن، تعداد افراد را هم مشخص مي كند.

داربست آسانسوري (پلت فرم)

گاهي پيش مي آيد كه يك پروژه ي ساخت براي بستن داربست، بيش از حد مرتفع يا پيچيده است. در اين گونه موارد، براي انجام كارهايي نظير تخريب يا پوشش دهي نما مي توان از داربست آسانسوري (پلت فرم) استفاده نمود كه روند كار را به مراتب آسان تر نموده و ايمني و صرفه ي اقتصادي بالاتري نيز به همراه دارد.

پلتفرم دستگاهي براي دسترسي به ارتفاع جهت نماكاري، سيمانكاري، نماشويي و تعمير و نگهداري سايت هاي صنعتي و… مي باشد كه در مدل ها و ظرفيت هاي متفاومت توليد مي گردد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۲۶:۵۹ توسط:نوروزي موضوع:

ابعاد آسانسور

ابعاد آسانسور

برنامه ريزي‌هاي زيادي براي نصب آسانسور بايد انجام شود كه قبلا درباره آنها صحبت كرده‌ايم. اما آيا ابعاد استاندارد آسانسور خود را در نظر گرفته‌ايد؟ اگر نه، پس قبل از اينكه آسانسور خود را سفارش دهيد از ابعاد استاندارد آن اطمينان حاصل كنيد. اگر شما در خانه خود فضاي كافي براي مدل مورد نظر خود را نداريد، شايد قبل از پرداخت هزينه‌هاي بازسازي خانه خود بايد گزينه‌هاي ديگر را در نظر بگيريد.

آيين نامه‌هاي سختگيرانه در مورد ابعاد آسانسور

پيمانكار خانه شما بايد دستورالعمل‌هاي دقيق مربوط به ابعاد آسانسور را دنبال كند. به جز آسانسورهاي بزرگ و تجاري، كابين آسانسور خانه شما معمولا نبايد بسيار بزرگ باشد. اين بطور قابل توجهي كوچكتر از كابين آسانسورهاي تجاري است. معمولا آسانسورهاي مسكوني داراي عرض 90 و ارتفاع 120 سانتي متر هستند، اما انتخاب يك كابين بزرگتر گزينه‌اي است كه در صورت داشتن فضاي وسيع مي‌توانيد به آن فكر كنيد. هر كابين بايد اندازه‌هاي مناسبي داشته باشد تا بتواند شرايط اخذ استاندارد آسانسور را داشته باشد.

اندازه آسانسور

در طول چند سال گذشته، يك مسئله عمده نگراني در مورد ابعاد آسانسورها بوده است. بايد دو نكته مختلف را در نظر گرفت: دسترسي صندلي چرخدار و دسترسي برانكارد. به طور معمول، آسانسورها با درب‌هاي ورودي كشويي مشكلي در برآورده كردن اين دو پيش نياز ندارند. اما وقتي آسانسورها داراي درب‌هاي ورودي مركزي هستند، بايد در انتخاب خود دقت بيشتري داشته باشيد. البته دسترسي برانكارد براي درمانگاه‌ها و بيمارستان‌ها در نظر گرفته مي‌شود.

مقررات ابعاد آسانسور

شركت آسانسورپادرا، يك شركت پيشرو در صنعت آسانسورهاي مسكوني است كه مدل‌هايي را ارائه مي‌دهد كه مطابق با مقررات ابعاد كابين با امكان دسترسي صندلي‌هاي چرخدار هستند. مدل‌هاي ما داراي ابعاد طبقه 100*120، 110*130، 110*150 سانتي متر با ارتفاع كابين حدود 240 سانتي متر هستند.

مدل‌هاي آسانسور سنتي و مدرن

ما انواع مختلفي از مدل‌هاي سنتي و معاصر را ارائه مي‌دهيم كه راحتي فوق العاده‌اي را ارائه مي‌دهند و زماني كه مي‌خواهند از يك ساختمان چند طبقه بالا بروند، با حداكثر سرعت حركت مي‌كنند. مدل‌هايي با ظرفيت 1000 پوند كه داراي يك كابين آسانسور است و با سرعت 36 فوت در دقيقه حركت مي‌كند. اين مدل داراي ويژگي‌هاي ايمني است كه شامل زنگ خطر اضطراري و قفل درب اتوماتيك باتري دار است. اندازه كابين استاندارد داراي عرض 90 و عمق 120 سانتي متر است.

مدل‌هاي توليدي ما، سازگار با محيط زيست است كه با بهره گيري از 50 درصد قدرت كمتر همان كارآيي را ارائه مي‌دهند. فضاي براي قرار دادن ماشين لازم نيست، بنابراين در فضاي شما صرفه جويي مي‌كند. عرض كابين آسانسور تا 100 سانتي متر و طول كابين تا 150 سانتي متر متغير است.

جديدترين مدل ما، كه از مواد اكريليكي ساخته شده است، داراي يك كابين استاندارد با قطر 130 سانتي متر و ارتفاع 210 سانتي متر است. اين مدل داراي دسترسي كامل صندلي چرخدار بوده و 100 درصد سازگار با آيين نامه‌هاي مربوطه است.

همانطور كه مي‌بينيد، آسانسورهاي مسكوني ما در اندازه‌هاي متفاوت عرضه مي‌شوند، اما همگي داراي دسترسي صندلي چرخدار بوده و مطابق با مقررات هستند.

آشنايي با ظرفيت باربري

پس از اينكه ابعاد كابين خود را در نظر گرفتيد، مطمئن شويد كه با ظرفيت باربري آسانسور مورد نظرتان آشنا شده‌ايد. هنگامي كه يك آسانسور را انتخاب كرديد، بسيار مراقب باشيد كه دستگاه خود را بيش از حد بارگذاري نكنيد. اگر شما در حال بارگيري سخت افزار و ابزارهاي سنگين هستيد، مطمئن شويد كه يك آسانسور را خريداري كنيد كه مي‌تواند وزن مورد نظر شما را حمل كند. آسانسور متوسط ​​شهري داراي ظرفيت باربري در حدود 750 پوند و 1000 پوند است. ظرفيت باربري را در نظر بگيريد و بيش از ظرفيت باربري آن را بارگذاري نكنيد تا بتوانيد براي مدت زماني طولاني‌تر از آن استفاده كنيد.

متوسط ​​طول شفت آسانسور در آسانسورهاي خانگي 50 فوت است. در طول اين محدوده 50 فوتي، اغلب آسانسورهاي خانگي بين سه تا چهار ايستگاه خواهند داشت. اكثر صاحبان خانه‌ها مشكلي با اين مشخصات ندارند؛ با اين حال، اگر خانه شما داراي بيش از چهار طبقه است، ممكن است مجبور شويد دستگاه بزرگتر يا گرانتري را انتخاب كنيد. توصيه مي‌كنيم قبل از اينكه آسانسور مورد نظر خود را سفارش دهيد طبقاتي كه مي‌خواهيد براي سرويس دهي دستگاه شما استفاده شود را انتخاب كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۵۷:۵۹ توسط:نوروزي موضوع:

11 سوالي كه از يك شركت تعمير و نگهداري آسانسور بايد بپرسيد

آسانسور

همه شركت‌هاي آسانسور مشابه يكديگر نيستند و به عنوان يك مدير ساختمان مهم است كه بدانيد چه خدماتي را به ازاي هزينه‌هاي نگهداري آسانسوري كه پرداخت مي‌كنيد، دريافت خواهيد كرد. در زير ليستي از سوالاتي كه بايد قبل از امضاي قرارداد با يك شركت تعمير و نگهداري آسانسور جديد بپرسيد، آورده شده است.

چه مواردي را قبل عقد قرار داد آسانسور بايد بدانيم

  1. آيا اين شركت براي مكانيك تجهيزات به كار رفته در آسانسور شما آموزش ديده است؟ ارزش استخدام يك شركت تعمير و نگهداري براي آسانسور شما اين است كه تخصص كافي براي نگهداري ايمن دستگاه شما را دارا باشد. اگر شركت مورد نظر شما آموزش‌هاي لازم براي كار كردن با تجهيزات خاص شما را نديده باشد، در زمان خرابي آسانسور مزاياي زيادي را با امضاي قرارداد تعمير و نگهداري دريافت نخواهيد كرد.
  2. مكانيك مورد نظر مسئوليت نگهداري از چند مسير آسانسور را به عهده دارد؟ مهم است كه بدانيد كه چه تعداد آسانسور ديگر تحت مسئوليت اين مكانيك قرار دارد، زيرا اگر اين تعداد بيش از حد زياد باشد، مكانيك قادر نخواهد بود تمام تعميرات مورد نياز را انجام دهد. اگر شركت مسئوليت بيش از حدي را بر عهده مكانيك شما قرار دهد، خدمات متناسب با هزينه پرداختي را دريافت نخواهيد كرد.
  3. وسعت منطقه جغرافيايي كه مكانيك مورد نظر مسئول آن است چقدر است؟ اگر مكانيك مسئوليت يك منطقه جغرافيايي بزرگ را بر عهده داشته باشد اين مي‌تواند بر زمان پاسخگويي تماس‌هاي شما تاثير بگذارد. به دنبال يك شركت باشيد كه يك مكانيك در نزديكي خانه شما داشته باشد.
  4. شركت مورد نظر شما چه تعداد مكانيك محلي در اختيار دارد؟ مكانيك ممكن است مسئوليت كارهاي زيادي را بر عهده نداشته باشد، اما مي‌تواند با ساير مشتريان درگير باشد. مهم است كه اين شركت داراي پرسنل پشتيبان در نزديكي ساختمان شما در موارد اضطراري باشد.
  5. نسبت تعداد كاركنان چقدر است؟ تمام مكانيك‌هاي آسانسور بايد به خوبي آموزش ديده باشند و بتواند بيشتر مشكلات را حل كنند، اما وقتي كه مشكل پيچيدگي زيادي داشته باشد، او بايد توسط يك كادر پشتيباني براي تعمير آسانسور در اسرع وقت پشتيباني شود.
  6. آيا اين شركت يك تيم تعميراتي محلي دارد؟ برخي از تعميرات نياز به نيروي انساني بيشتري دارند. مهم است كه اطمينان حاصل كنيد كه اين شركت داراي يك تيم در منطقه باشد تا تعميرات عمده را انجام داده و زمان خاموش ماندن آسانسور را كاهش دهد.
  7. آيا شركت داراي پرسنل كافي براي خدمت رساني در طول 24 ساعت شبانه روز است؟ مشكلات هميشه در ساعات كاري معمول اتفاق نمي‌افتند، بنابراين مهم است كه شركت تعمير و نگهداري، داراي منابع كافي براي رسيدگي به تماس‌هاي مشتريان در تمام طول ساعات شبانه روز باشد.
  8. آيا شركت داراي فروشگاه قطعات محلي است؟ انتظار براي تامين قطعات جايگزين براي انتقال از نقاط مختلف كشور به طور قابل توجهي زمان خاموش ماندن آسانسور و در نهايت نارضايتي مشتريان را افزايش مي‌دهد. مهم است كه يك شركت را انتخاب كنيد كه داراي سهامي تامين قطعات در نزديكي ساختمان شما باشد. همچنين مهم است كه اطمينان حاصل كنيد كه اين شركت داراي قطعات خاص مورد نياز براي آسانسور شما است. دسترسي به قطعات نصب شده مي‌تواند چالش برانگيز باشد، بنابراين لازم است كه شركت مورد نظر اطلاعات لازم را در اختيار داشته باشد.
  9. آيا مكانيك مورد نظر قطعات مورد نياز را در وسيله نقليه خود به همراه دارد؟ از شركت بپرسيد كه مكانيك‌هاي آنها از چه نوع وسيله نقليه‌اي استفاده مي‌كنند و آيا وسيله نقليه با قطعات مورد نياز براي تعمير آسانسور همراه است يا خير. مكانيك بايد يك سري قطعات مورد نياز را در اختيار داشته باشد كه براي استفاده در آسانسورهاي موجود در مسير كاربردي هستند.
  10. مكانيك مورد نظر در طول ماه چه ميزان تعميرات پيشگيرانه را صرف آسانسور شما مي‌كند؟ بازديد از راه دور، كمك خاصي به اقدامات نگهداري پيشگيرانه نمي‌كند. مهم است كه اطمينان حاصل كنيد كه شركتي كه شما از آن استفاده مي‌كنيد در واقع عمليات تعمير و نگهداري را به طور منظم انجام مي‌دهد تا هزينه‌هاي تعميرات احتمالي در آينده جلوگيري كرده و طول عمر تجهيزات شما را افزايش دهد.
  11. آيا شركت بيمه كافي در اختيار دارد؟ حوادث ممكن است رخ دهند و مهم است كه اطمينان حاصل شود كه شما درگير حوادث ناشي از سهل انگاري شركت‌هاي تعمير و نگهداري آسانسور نخواهيد شد.

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۱۹:۰۲ توسط:نوروزي موضوع:

نگهداري و تعمير آسانسور

آسانسور

هزينه‌هاي مربوط به آسانسور بعد از نصب آن خاتمه نمي‌يابند. درست مانند داشتن يك ماشين يا كامپيوتر، قطعات آسانسور نيز خراب مي‌شوند و بايد آنها را تعمير كنيد. دقيقا به همين خاطر است كه بايد با سطوح مختلف تعمير و نگهداري آسانسور خود آشنا شويد. بعد از گفتن اين نكته، بياييد نگاهي به تعميرات قابل انتظار آسانسورهاي خانگي بياندازيم.

آسانسور خود را به صورت ساليانه بررسي كنيد

زماني كه حرف نگهداري و تعمير در ميان است، بسياري از كشورها مالكين خانه را ملزم مي‌كنند آسانسورهاي خود را به صورت ساليانه بررسي كنند. هم اكنون، حتي اگر مقررات محل زندگي شما چنين چيزي را اجباري نكنند، باز هم بررسي آسانسور خود به صورت ساليانه مي‌تواند بسيار عالي باشد. دليل آن چيست؟ آسانسورهاي قطعات متحرك زيادي دارند؛ اگر تنها در صورت بروز مشكل آسانسور را بررسي كنيد، احتمالا عمر آن چندان زياد نخواهد بود. آسانسور را به صورت مرتب بررسي كنيد تا عملكرد آن را مناسب نگه داريد و از هرگونه خرابي جلوگيري كنيد.

در زمان بررسي آسانسور بايد انتظار چه چيزي را داشته باشيم

قوانين و معيارهاي بررسي آسانسور از كشوري به كشور ديگر متفاوت هستند. چندين راهنمايي پايه وجود دارند كه بيشتر كشورها از آنها پيروي مي‌كنند. هزينه بررسي آسانسورهاي تجاري ممكن است با بررسي آسانسورهاي خانگي تفاوت داشته باشد.

در ادامه چند مثال از موارد مربوط به بررسي آسانسورها را با يكديگر مي‌بينيم:

  • اگر آسانسور داراي اتاق كنترل است، حتما از وجود كپسول آتش‌نشاني در آن مطمئن شويد.
  • بررسي كنيد كه آيا قفل‌ها به خوبي كار مي‌كنند.
  • اطمينان حاصل كنيد كه درب اتاق آسانسور به راحتي باز مي‌شود.
  • اطمينان حاصل كنيد كه نور اين اتاق به خوبي تامين مي‌شود.
  • مطمئن شويد كه فيوز مناسبي را براي آن نصب كرده‌ايد.
  • از داشتن سنسور دود اطمينان حاصل كنيد.
  • در كابين آسانسور، اطمينان حاصل كنيد كه تمامي كف آن سالم است.
  • اطمينان حاصل كنيد كه نور كافي در خروجي آسانسور تمامي طبقات وجود دارد.
  • اطمينان حاصل كنيد كه هواكش آن داراي كليد است. اين هواكش بايد در كنار پنل كنترل آتش در لابي آسانسور قرار داشته باشد.
  • اين نكته را بررسي كنيد كه آيا در تمامي راهروهاي منتهي به آسانسور از تصوير نگاشت‌هاي تماس اضطراري استفاده شده است.
  • دستگاه‌هاي ايمني راهرو بايد در فاصله نزديك ورودي آسانسور قرار داشته باشند.

نگهداري از كابل و قرقره در آسانسورهاي داراي ميل گاردان

در آسانسورهاي قديمي كه داراي ميل گاردان هستند، قطعات ممكن است به سرعت فرسوده شوند و مالكين خانه بايد كابل‌ها و قرقره‌ها را به صورت ساليانه عوض كنند تا عملكرد آسانسور را در حالت مناسبي نگه دارند. اگر از فرآيندهاي بررسي آنها اجتناب كنيد، اين امكان وجود دارد كه در آينده پول بيشتري را براي تعمير آنها پرداخت خواهيد كرد. اگر مشكلات مالي به شما اجازه بررسي ساليانه آنها را نمي‌دهند، شايد بايد از آسانسورهايي استفاده كنيد كه نياز چنداني به نگهداري و تعمير ندارند.

 آسانسورهاي نيازمند به نگهداري كم

بعضي از آسانسورها نيازمند به تعميرات كم هستند. اين مدل‌ها به هيچ گونه اتاق كنترل، قرقره، طناب، زنجير يا پارسنگ نياز ندارند. از آنجا كه قطعات متحرك كمتري وجود دارند، اين آسانسور به نگهداري بسيار كمتري نسبت به آسانسورهاي قديمي‌تر نياز دارد و خرابي‌هاي آن بسيار كمتر است. قيمت اين آسانسور كمي بيشتر است، اما حداقل لازم نيست چندان زياد نگران هزينه‌هاي تعميرات ساليانه باشيد. اگر به دنبال آسانسوري مي‌گرديد كه به نگهداري نا چيزي نياز دارد، Vision 450 بهترين گزينه ممكن براي شما خواهد بود.

آسانسورهاي خلاءVacuum Elevator  به چه اندازه نگهداري نياز دارند؟

يكي از توليد كنندگان گزارش داده است كه آسانسورهاي خلاء هر پنج سال يك بار به نگهداري نياز دارند تا جلوگير اصلي عوض شود.آسانسورهاي خلاء، كه از طريق فشار هوا در يك محفظه خالي كار مي‌كنند، به قطعات متحرك كمي نياز دارند و همچنين به هيچ كندن چاله مخصوص يا اتاق كنترلي احتياج نيست. به همين دليل، نصب آنها بسيار آسان است و به نگهداري و تعمير بسيار كمي نيازمند هستند.

در واقع، يكي از توليدكنندگان اين دسته از آسانسورها گزارش داده است كه آنها هر پنج سال يا 15,000 حركت يك بار به نگهداري نياز دارند تا جلوگير اصلي عوض شود، كه در مقايسه با نگهداري‌هاي سالانه بقيه آسانسورها بسيار كم است. هزينه بسيار كم نگهداري مطمئنا مي‌تواند قيمت آنها را براي شما جبران كند و به همين دليل آسانسورهاي خلاء مي‌توانند گزينه بسيار اقتصادي و مناسبي باشند.

آسانسورهاي خلاء از لوله‌هايي ليز تشكيل شده‌اند كه از پلي كربنات به عنوان بدنه استفاده مي‌كنند و ديد كامل ساختمان را در اختيار مسافرين قرار مي‌دهند. استفاده از آنها بسيار آسان است: آسانسور فضاي خلاء را در بالاي كابين به وجود مي‌آورد و فشار هوا كابين را به سمت بالا حركت مي‌دهد. پايين رفتن حتي از اين ساده‌تر است، استفاده از گرانش زمين و فشار هواي تنظيم شده، كه به كابين اجازه مي‌دهد به شيوه‌اي ايمن و بدون مصرف هرگونه انرژي به سمت پايين حركت كند.

آسانسورهاي خلاء داراي سه قطعه اصلي هستند: سيلندر بالابر، كابين آسانسور، مونتاژ ايجاد خلاء

سيلندر لوله‌اي است كه از چندين لايه پلي كربنات و به اندازه‌هاي مختلف تشكيل شده است تا به آساني به يكديگر متصل شوند. درب‌ها نيز از همين مواد ساخته شده‌اند، هوابندي شده و داراي قفل‌هاي مغناطيسي ايمني هستند. سقف لوله از فلز ساخته مي‌شود تا از استحكام دريچه مكش و ورودي‌هاي هوا اطمينان حاصل شود.

كابين آسانسور از پلي كربنات شفاف ساخته مي‌شود و بر روي قالب فلزي سوار مي‌شود. دريچه هواي روي كابين كار تنظيم فشار و شرايط هواي داخل را براي مسافرين انجام مي‌دهد. اين دستگاه همچنين داراي سيستم فرمان است تا در هنگام رسيدن به طبقه مورد نظر آسانسور از حركت بايستد و توقف دقيقي داشته باشد.

مونتاژ ايجاد خلاء مي‌تواند بر روي همان لوله‌اي ساخته شود كه حامل كابين است يا اينكه در فاصله 30 فوتي سيلندر ساخته شود. اين مونتاژ داراي يك موتور تك فاز است.

زماني كه حرف نگهداري و تعمير آسانسور در ميان است، به دنبال شركت‌هايي بگرديد كه قادرند بررسي، روغن كاري و تعويض قطعات ريز و بزرگ را به صورت مداوم انجام دهند. با استفاده از آسانسورهاي خلاء، اين امكان را در اختيار خواهيد داشت تا كمترين ميزان نگهداري و تعمير را در مورد آسانسور خود لحاظ كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ دى ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۰۲:۲۸ توسط:نوروزي موضوع: