توليد، نصب و سرويس آسانسور و پله برقي توليد، نصب و سرويس آسانسور و پله برقي .

توليد، نصب و سرويس آسانسور و پله برقي

نگهداري و تعمير آسانسور

آسانسور

هزينه‌هاي مربوط به آسانسور بعد از نصب آن خاتمه نمي‌يابند. درست مانند داشتن يك ماشين يا كامپيوتر، قطعات آسانسور نيز خراب مي‌شوند و بايد آنها را تعمير كنيد. دقيقا به همين خاطر است كه بايد با سطوح مختلف تعمير و نگهداري آسانسور خود آشنا شويد. بعد از گفتن اين نكته، بياييد نگاهي به تعميرات قابل انتظار آسانسورهاي خانگي بياندازيم.

آسانسور خود را به صورت ساليانه بررسي كنيد

زماني كه حرف نگهداري و تعمير در ميان است، بسياري از كشورها مالكين خانه را ملزم مي‌كنند آسانسورهاي خود را به صورت ساليانه بررسي كنند. هم اكنون، حتي اگر مقررات محل زندگي شما چنين چيزي را اجباري نكنند، باز هم بررسي آسانسور خود به صورت ساليانه مي‌تواند بسيار عالي باشد. دليل آن چيست؟ آسانسورهاي قطعات متحرك زيادي دارند؛ اگر تنها در صورت بروز مشكل آسانسور را بررسي كنيد، احتمالا عمر آن چندان زياد نخواهد بود. آسانسور را به صورت مرتب بررسي كنيد تا عملكرد آن را مناسب نگه داريد و از هرگونه خرابي جلوگيري كنيد.

در زمان بررسي آسانسور بايد انتظار چه چيزي را داشته باشيم

قوانين و معيارهاي بررسي آسانسور از كشوري به كشور ديگر متفاوت هستند. چندين راهنمايي پايه وجود دارند كه بيشتر كشورها از آنها پيروي مي‌كنند. هزينه بررسي آسانسورهاي تجاري ممكن است با بررسي آسانسورهاي خانگي تفاوت داشته باشد.

در ادامه چند مثال از موارد مربوط به بررسي آسانسورها را با يكديگر مي‌بينيم:

  • اگر آسانسور داراي اتاق كنترل است، حتما از وجود كپسول آتش‌نشاني در آن مطمئن شويد.
  • بررسي كنيد كه آيا قفل‌ها به خوبي كار مي‌كنند.
  • اطمينان حاصل كنيد كه درب اتاق آسانسور به راحتي باز مي‌شود.
  • اطمينان حاصل كنيد كه نور اين اتاق به خوبي تامين مي‌شود.
  • مطمئن شويد كه فيوز مناسبي را براي آن نصب كرده‌ايد.
  • از داشتن سنسور دود اطمينان حاصل كنيد.
  • در كابين آسانسور، اطمينان حاصل كنيد كه تمامي كف آن سالم است.
  • اطمينان حاصل كنيد كه نور كافي در خروجي آسانسور تمامي طبقات وجود دارد.
  • اطمينان حاصل كنيد كه هواكش آن داراي كليد است. اين هواكش بايد در كنار پنل كنترل آتش در لابي آسانسور قرار داشته باشد.
  • اين نكته را بررسي كنيد كه آيا در تمامي راهروهاي منتهي به آسانسور از تصوير نگاشت‌هاي تماس اضطراري استفاده شده است.
  • دستگاه‌هاي ايمني راهرو بايد در فاصله نزديك ورودي آسانسور قرار داشته باشند.

نگهداري از كابل و قرقره در آسانسورهاي داراي ميل گاردان

در آسانسورهاي قديمي كه داراي ميل گاردان هستند، قطعات ممكن است به سرعت فرسوده شوند و مالكين خانه بايد كابل‌ها و قرقره‌ها را به صورت ساليانه عوض كنند تا عملكرد آسانسور را در حالت مناسبي نگه دارند. اگر از فرآيندهاي بررسي آنها اجتناب كنيد، اين امكان وجود دارد كه در آينده پول بيشتري را براي تعمير آنها پرداخت خواهيد كرد. اگر مشكلات مالي به شما اجازه بررسي ساليانه آنها را نمي‌دهند، شايد بايد از آسانسورهايي استفاده كنيد كه نياز چنداني به نگهداري و تعمير ندارند.

 آسانسورهاي نيازمند به نگهداري كم

بعضي از آسانسورها نيازمند به تعميرات كم هستند. اين مدل‌ها به هيچ گونه اتاق كنترل، قرقره، طناب، زنجير يا پارسنگ نياز ندارند. از آنجا كه قطعات متحرك كمتري وجود دارند، اين آسانسور به نگهداري بسيار كمتري نسبت به آسانسورهاي قديمي‌تر نياز دارد و خرابي‌هاي آن بسيار كمتر است. قيمت اين آسانسور كمي بيشتر است، اما حداقل لازم نيست چندان زياد نگران هزينه‌هاي تعميرات ساليانه باشيد. اگر به دنبال آسانسوري مي‌گرديد كه به نگهداري نا چيزي نياز دارد، Vision 450 بهترين گزينه ممكن براي شما خواهد بود.

آسانسورهاي خلاءVacuum Elevator  به چه اندازه نگهداري نياز دارند؟

يكي از توليد كنندگان گزارش داده است كه آسانسورهاي خلاء هر پنج سال يك بار به نگهداري نياز دارند تا جلوگير اصلي عوض شود.آسانسورهاي خلاء، كه از طريق فشار هوا در يك محفظه خالي كار مي‌كنند، به قطعات متحرك كمي نياز دارند و همچنين به هيچ كندن چاله مخصوص يا اتاق كنترلي احتياج نيست. به همين دليل، نصب آنها بسيار آسان است و به نگهداري و تعمير بسيار كمي نيازمند هستند.

در واقع، يكي از توليدكنندگان اين دسته از آسانسورها گزارش داده است كه آنها هر پنج سال يا 15,000 حركت يك بار به نگهداري نياز دارند تا جلوگير اصلي عوض شود، كه در مقايسه با نگهداري‌هاي سالانه بقيه آسانسورها بسيار كم است. هزينه بسيار كم نگهداري مطمئنا مي‌تواند قيمت آنها را براي شما جبران كند و به همين دليل آسانسورهاي خلاء مي‌توانند گزينه بسيار اقتصادي و مناسبي باشند.

آسانسورهاي خلاء از لوله‌هايي ليز تشكيل شده‌اند كه از پلي كربنات به عنوان بدنه استفاده مي‌كنند و ديد كامل ساختمان را در اختيار مسافرين قرار مي‌دهند. استفاده از آنها بسيار آسان است: آسانسور فضاي خلاء را در بالاي كابين به وجود مي‌آورد و فشار هوا كابين را به سمت بالا حركت مي‌دهد. پايين رفتن حتي از اين ساده‌تر است، استفاده از گرانش زمين و فشار هواي تنظيم شده، كه به كابين اجازه مي‌دهد به شيوه‌اي ايمن و بدون مصرف هرگونه انرژي به سمت پايين حركت كند.

آسانسورهاي خلاء داراي سه قطعه اصلي هستند: سيلندر بالابر، كابين آسانسور، مونتاژ ايجاد خلاء

سيلندر لوله‌اي است كه از چندين لايه پلي كربنات و به اندازه‌هاي مختلف تشكيل شده است تا به آساني به يكديگر متصل شوند. درب‌ها نيز از همين مواد ساخته شده‌اند، هوابندي شده و داراي قفل‌هاي مغناطيسي ايمني هستند. سقف لوله از فلز ساخته مي‌شود تا از استحكام دريچه مكش و ورودي‌هاي هوا اطمينان حاصل شود.

كابين آسانسور از پلي كربنات شفاف ساخته مي‌شود و بر روي قالب فلزي سوار مي‌شود. دريچه هواي روي كابين كار تنظيم فشار و شرايط هواي داخل را براي مسافرين انجام مي‌دهد. اين دستگاه همچنين داراي سيستم فرمان است تا در هنگام رسيدن به طبقه مورد نظر آسانسور از حركت بايستد و توقف دقيقي داشته باشد.

مونتاژ ايجاد خلاء مي‌تواند بر روي همان لوله‌اي ساخته شود كه حامل كابين است يا اينكه در فاصله 30 فوتي سيلندر ساخته شود. اين مونتاژ داراي يك موتور تك فاز است.

زماني كه حرف نگهداري و تعمير آسانسور در ميان است، به دنبال شركت‌هايي بگرديد كه قادرند بررسي، روغن كاري و تعويض قطعات ريز و بزرگ را به صورت مداوم انجام دهند. با استفاده از آسانسورهاي خلاء، اين امكان را در اختيار خواهيد داشت تا كمترين ميزان نگهداري و تعمير را در مورد آسانسور خود لحاظ كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ دى ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۰۲:۲۸ توسط:نوروزي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :