توليد، نصب و سرويس آسانسور و پله برقي توليد، نصب و سرويس آسانسور و پله برقي .

توليد، نصب و سرويس آسانسور و پله برقي

انواع آسانسور و نحوه استفاده از آنها بخش يك

آسانسور

سير تكاملي آسانسور

شكي نيست كه اختراع آسانسور رويكرد ما را در مسير جابجايي و ساخت ساختمان‌ها تغيير داده است. اولين نمونه‌ها در قرون وسطي اختراع شدند و از آن زمان، آسانسورها در انواع مختلفي كه امروزه مشاهده مي‌كنيم تكامل يافتند و كاربردهاي زيادي پيدا كرده‌اند. نكته مهم در تعمير و نگهداري آسانسور بازديد دوره‌اي آن است كه موارد اشكال قبل از بروز حادثه برطرف مي‌شوند.

بالابرهاي قرقره‌اي

نخستين آسانسورهاي ابتدايي در قرن سوم قبل از ميلاد ظاهر شدند. اين بالابرها براي انتفال انسانها، حيوانات و يا در سيستمهاي آبي طراحي شدند. اين بالابرها اغلب از يك سيستم طناب و قرقره براي بالا بردن مردم و يا اشياي بزرگ مانند قطعات سنگ و چوب استفاده مي‌كردند كه در ساخت و ساز ساختمان استفاده مي‌شوند. بدون استفاده از اين بالابرها، امروزه بسياري از بناهاي تاريخي وجود خارجي نداشتند.

آسانسورهاي هيدروليكي بخار

تكامل بعدي استفاده از سيستم‌هاي هيدروليك بخار براي تأمين انرژي مورد نياز آسانسور بود. سيستم‌هاي هيدروليكي بخار در جريان انقلاب صنعتي در واكنش به نياز به حمل مقدار زيادي مواد خام مانند چوب و زغال سنگ معرفي شد. اين آسانسورها قادر به حمل و بارگيري انبوهي از مواد در معادن و كارخانجات بودند. معماران انگليسي Frost و Stutt يك بالابر به نام Teagle را اختراع كردند كه يك بالابر قدرتمند بود و در ساختار خود از وزنه‌اي استفاده مي‌كرد تا قدرت اضافي به دست آورد. اين آسانسورهاي بخار منجر به اختراعات شگفت انگيزي مانند شفت آسانسور شدند كه در نهايت به صورت آسانسورهايي كه امروزه از آنها استفاده مي‌كنيم، نمود پيدا كردند.

 آسانسورهاي موتوردار

پس از اختراع برق، مدت زمان زيادي طول نكشيد كه دستگاه آسانسور به ماشين آلات تغذيه شونده توسط موتور برقي پيوست. مخترع آلماني Wener Von Siemens نخستين آسانسور برقي را در سال 1880 اختراع كرد. اين مدل سريع‌تر، امن‌تر و كارآمد‌تر از آسانسورهاي بخار در گذشته بود. فرانك اسپراگ ويژگي‌هاي ايمني، كنترل كف، كنترل شتاب و ساير اجزاي مهم را اضافه كرد كه امروز آسانسورهاي ما را ايمن و بسيار كاربردي كرده و از حوادث بسياري جلوگيري كرد.

انواع آسانسورها

آسانسور مدرن داراي تنوع و اهداف زيادي است كه وابسته به موارد استفاده آسانسور متفاوت خواهد بود. شناخت انواع آسانسورهاي مختلف، نكته كليدي به هنگام تصميم گيري در مورد انتخاب آسانسور مناسب براي محل و نيازهاي حمل و نقل شما است. با انتخاب انواع مناسب ديگر نگراني بابت جابجايي افراد و حمل بار در ساختمان خود نخواهيد داشت.

آسانسورهاي مسافربري

هنگامي كه اكثر مردم در مورد انواع مختلف اين وسيله فكر مي‌كنند، آنها آسانسورهاي مسافربري را در نظر دارند كه مسافران را از طبقه‌اي به طبقه ديگر منتقل مي‌كنند. اين آسانسورها همچنين مي‌توانند ويژگي‌هاي اضافي را از قبيل بلندگوها براي پخش موسيقي يا اطلاعيه‌ها، تبليغات صوتي و تصويري، و يا نمايش تلويزيون‌ها در اختيار داشته باشند. آسانسورهاي اكسپرس پيشرفت بزرگي در ساختمان‌هاي بلند محسوب مي‌شوند: آنها از طبقه اول به پشت بام مي‌روند و در طبقات مياني توقف نمي‌كنند.

آسانسورهاي باربري

آسانسورهاي باربري براي حمل كالا، نه مسافر، طراحي شده‌اند. اين آسانسورهاي بزرگ مي‌توانند بارهاي سنگين را حمل كنند، كه معمولا ظرفيت بيشتري نسبت به يك آسانسور مسافربري دارد. طراحي داخلي خشن آسانسورهاي باربري از استهلاك ناشي از بارگيري و تخليه محموله‌هاي سنگين محافظت مي‌كند.

آسانسورهاي پياده رو

اين موارد شبيه به آسانسور‌هاي باربري هستند، زيرا آنها نيز براي حمل بار استفاده مي‌شوند. آسانسورهاي جانبي معمولا مواد را از بيرون به داخل زيرزمين و برعكس، منتقل مي‌كنند و درب آنها به طور مستقيم در تراز پياده رو باز مي‌شوند. اين باعث مي‌شود كه فرآيند بارگيري و تخليه سريع و ساده انجام شود.

آسانسور طبقاتي

آسانسور هيدروليكي در اين ماشين آلات بخش‌هاي پاييني و بالايي يك تئاتر را جابجا مي‌كنند. تالار موسيقي راديو سيتي داراي چهار دستگاه آسانسور است كه مي‌تواند كل هنرمندان و اركسترها را در خود جاي دهد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۴۹:۴۵ توسط:نوروزي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :