توليد، نصب و سرويس آسانسور و پله برقي توليد، نصب و سرويس آسانسور و پله برقي .

توليد، نصب و سرويس آسانسور و پله برقي

تعداد آسانسور در هر ساختمان را پيدا كنيد بخش دو

آسانسور

ساخت تضميني و نگهداري تضميني

با توجه به همه موارد ذكر شده، در اينجا يك عدد تقريبي براي تعداد آسانسور در هر ساختمان ارائه شده است. به ياد داشته باشيد تمامي اعداد و ارقام ارائه شده در اين مقاله تقريبي هستند و براي مكان‌هاي مختلف مي‌تواند متفاوت باشد، دقيق باشيد. توجه داشته باشيد كه اين اعداد ذكر شده مي‌توانند كاملا با ساختمان شما متفاوت باشند.

تعداد آسانسور در ساختمان‌هاي اداري

يك آسانسور براي مساحت حدود 460 متر مربع، براي هر دو طبقه يا دو و نيم طبقه يك آسانسور اضافه كنيد. سعي كنيد بيش از هشت آسانسور در يك مجموعه اداري استفاده نكنيد. در صورتي كه بيش از چهار طبقه داريد، از يك خدمات ويژه استفاده كنيد. هنگامي كه به ده طبقه نزديك مي‌شويد احتمالا بايد ملاحظات لجستيكي را در نظر داشته باشيد و به موقع تعمير و نگهداري آسانسور خود را انجام دهيد تا دچار مشكل حاد نشود.

به ياد داشته باشيد بعضي از طبقات ممكن است تعداد آسانسورها را افزايش دهند. يك سالن كنفرانس معمولي كه در يك طبقه قرار دارد ممكن است به دليل ترافيك به يك آسانسور ديگر نياز داشته باشد.

هتل‌ها

يك آسانسور براي هر 75 اتاق يا حداقل يك عدد براي سه طبقه به اضافه يك آسانسور ديگر براي يك هتل چهار طبقه. فاصله دورترين اتاق تا آسانسورها نبايد بيش از 45 متر باشد. با اضافه كردن طبقات و اتاق‌ها، به ياد داشته باشيد كه براي هر 75 اتاق، به تعداد آسانسورها يكي اضافه كنيد.

براي كمك به ارائه خدمات و اتاق سرويس خدمتكاران، از  يك آسانسور سرويس براي اين كار استفاده كنيد. سالن‌هاي پذيرايي، اتاق جلسه يا اتاق‌هاي لابي در بالاي طبقه ورودي مي‌تواند تعداد آسانسورها را افزايش دهد.

آپارتمان‌ها / مجتمع‌ها / خوابگاه‌ها

براي هر 90 واحد بايد يك آسانسور وجود داشته باشد. حداكثر فاصله از دورترين واحد تا آسانسورها بايد كمتر از45 متر باشد. آپارتمان‌هاي شهري و واحدهاي با قيمت بالا مي‌توانند از يك آسانسور براي هر 50 تا 60 واحد استفاده كنند.

هميشه در بين آسانسورها، يكي با ارتفاع سقف بيشتر (2.7 متر) و وزن بيشتر (1500 كيلوگرم) براي جابجايي مبلمان و اجسام سنگين در نظر بگيريد و از آن استفاده كنيد. اگر بيش از ده طبقه داريد، بايد آسانسورهاي سرويس و يا آسانسورهاي حمل و نقل كوچك را به ساختمان خود اضافه كنيد. براي ساختمان‌هاي چهار طبقه و يا بيشتر بايد از انواع داراي سطح شيبدار استفاده كنند.

امكانات پزشكي

در ساختمان‌هايي كه كاركنان و بازديد كنندگان زيادي دارند، از آسانسورهاي جداگانه براي كاركنان و بيماران استفاده كنيد. حداقل دو آسانسور، كه هر يك از آنها براي تحت پوشش قرار دادن 100 تخت باشد و بيماران به راحتي بتوانند به آن دسترسي داشته باشند.

اگر بازديدكنندگان بيشتري به اين اماكن درماني و پزشكي مي‌آيند، ممكن است نياز باشد از آسانسورهاي بيشتري استفاده كنيد. ممكن است به آسانسورهاي كثيف نياز داشته باشيد. جابجايي زباله‌هاي پزشكي گاهي نياز به يك آسانسور جداگانه دارد.

اگر اتاق‌هاي عمل، رستوران، اتاق لباسشويي، لوازم مركزي و غيره در طبقات بالاتري قرار دارند، ممكن است به آسانسورهاي اضافي نياز داشته باشيد.

اين مقاله نظر شخصي ما در مورد تعداد آسانسورها در هر ساختمان بر اساس تحقيق و تجربه قبلي است. اما در نظر داشته باشيد كه اين اعداد ممكن است بر اساس عواملي كه در بالا ذكر نشده‌اند و ساير متغيرهايي كه ممكن است هنوز به ذهن ما نرسيده باشند تغيير كنند. انواع آسانسورهاي مورد استفاده در پروژه‌هاي بزرگ مي‌تواند بهره گيري تركيبي از تسهيلات ذكر شده در بالا را فراهم كند. پس آگاه باشيد، سوالات و ابهامات خود را بپرسيد و اگر به كمك بيشتري  نياز داريد، با ما تماس بگيريد تا از مشاوره‌هاي تخصصي ما بهره مند شويد.

با اين همه اگر شما يك پروژه در دست اجرا داريد و به يك تعداد تقريبي نياز داريد، فقط كافي است با ما تماس بگيريد تا كارشناسان ما به شما كمك كنند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۱۲:۵۸ توسط:نوروزي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :