توليد، نصب و سرويس آسانسور و پله برقي توليد، نصب و سرويس آسانسور و پله برقي .

توليد، نصب و سرويس آسانسور و پله برقي

انواع آسانسورها براي ساختمان‌ها و كاربردهاي مختلف

آسانسورها

آسانسورها و بالابرها در انواع، ساختار و طراحي‌هاي مختلفي عرضه مي‌شوند و مي‌توانند متناسب با اهداف كاربري ساختمان شما نصب شوند. آسانسورهاي مسافربري انواع رايجي هستند، اما انواع ديگر آسانسورها نيز شامل آسانسورهاي باري و دو منظوره هستند كه هم براي حمل مسافر و هم حمل بارهاي سنگين طراحي شده‌اند. البته بايد اين نكته را هم در نظر داشته باشيد كه استفاده نامناسب باعث خرابي آسانسور و در برخي مواقع باعث بروز خواهد شد. براي اطلاع از اين كه كدام نوع آسانسور براي ساختمان مسكوني و يا اداري شما مناسب است، ادامه مطلب را بخوانيد.

انواع آسانسورها براي كاربرد‌هاي مختلف

آسانسورهاي مسافربري

اين شايع‌ترين نوع آسانسور است و مي‌تواند تقريبا در هر نوع ساختمان، استفاده شود. آسانسورهاي مسافربري در اندازه‌هاي مختلف عرضه مي‌شوند كه مي‌توانند بارگذاري‌هاي خاصي را براي حمل مسافر تحمل كنند. از اين نوع مي‌توان حتي در ساختمان‌هايي با ارتفاع زياد هم استفاده كرد.

آسانسورهاي باري

آسانسورهاي باري براي حمل وسايل سنگين به فواصل دور و اغلب براي كاهش ترافيك تردد استفاده مي‌شوند. آسانسورهاي باري در موسسات تجاري مانند فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و ادارات مورد استفاده قرار مي‌گيرند و در محل‌هاي مختلف به دور از مناطق اداري مشترك نصب مي‌شوند. آسانسورهاي خدماتي داراي فضاي داخلي ساده‌اي هستند و براي حمل بارهاي سنگين‌تر نسبت به آسانسورهاي معمولي طراحي شده‌اند. اندازه كابين در اين نوع بزرگ‌تر از انواع مسافربري طراحي مي‌شود تا براي حمل و جابجايي بارهاي مختلف محدوديتي ايجاد نشود.

آسانسورهاي دو منظوره

آسانسورهاي دو منظوره براي حمل مسافر و بار طراحي شده‌اند. اين موارد در ساختمان‌هاي مسكوني، بيمارستان‌ها و ساختمان‌هاي اداري معمول هستند و اغلب داراي ظرفيت بالايي بوده كه متناسب با انواع مختلف بار طراحي مي‌شوند. آنها همچنين اغلب به گونه‌اي طراحي مي‌شوند كه براي حمل مسافران معلول طراحي شده‌اند كه با استفاده از ويژگي‌هايي مانند سطوح غير لغزش، كابين‌هاي پشتيباني، سازگار با افراد معلول و سيستم‌هاي دسترسي اضطراري امكان پذير مي‌شود.

آسانسورهاي مسكوني

همچنين آسانسورهاي داخلي نيز ناميده مي‌شوند، اين براي حمل مسافرين در طبقه‌هاي مختلف در يك مجتمع مسكوني طراحي شده است و مي‌تواند در داخل يا خارج خانه نصب شود. آسانسورهاي مسكوني كوچكتر از آسانسورهاي معمولي هستند و اغلب مي‌توانند به طور همزمان تا چهار نفر را در خود جاي دهند. نوع خاصي از آسانسورهاي مسكوني آسانسورهاي راه پله‌اي است كه در خانه‌هايي كه در آن فردي در خانواده داراي محدوديت حركتي است، بسيار رايج هستند. اين نوع آسانسور در امتداد يك راه پله موجود نصب مي‌شود و متناسب با شكل راه پله‌ها طراحي مي‌شوند. همچنين مي‌تواند در داخل يا خارج از منزل نصب شود و از راه دور كنترل شود.

آسانسورهاي سفارشي

همچنين تحت عنوان آسانسورهاي خاص شناخته مي‌شوند، اين‌ها با توجه به هدف يا نياز خاص ساختمان طراحي مي‌شوند. آسانسورهاي سفارشي اغلب مورد علاقه كاربران شخصي هستند كه مي‌خواهند آسانسورهاي خود را با توجه به نيازهاي خاص طراحي كنند، مانند افرادي كه داراي معلوليت‌هاي خاص بوده كه در خانه‌هاي چند طبقه زندگي مي‌كنند. آسانسورهاي سفارشي همچنين داراي طراحي داخلي سفارشي متناسب با نياز مصرف كننده هستند.

آسانسورهاي مبتني بر ارتفاع

آسانسورها همچنين مي‌توانند با توجه به ارتفاع ساختمان طبقه بندي شوند. آسانسورهاي هيدروليكي معمولا در ساختمان‌هاي كم ارتفاع كه داراي حداكثر سه طبقه هستند استفاده مي‌شوند. آسانسورهاي هيدروليكي به اين دليل اين گونه نامگذاري شده‌اند كه داراي يك سيلندر هيدروليكي زيرزميني هستند. ساختمان‌هاي با ارتفاع متوسط يا ساختمان‌هايي كه داراي يازده طبقه هستند معمولا از آسانسورهاي دنده‌اي استفاده مي‌كنند. ساختمان‌هاي بلند همچنين ممكن است از آسانسورهاي كششي دنده‌اي بهره ببرند.

اين موارد رايج‌ترين انواع آسانسورها هستند كه با توجه به نيازهاي ساختمان و افرادي كه از آنها استفاده مي‌كنند، طراحي مي‌شوند. براي اطمينان از اين كه آسانسورها ايمن هستند و مي‌توانند خدمات متناسب با نيازهاي يك ساختمان و مسافران آن را ارائه دهند، با يك پيمانكار آسانسور قابل اعتماد مشورت كنيد كه مي‌تواند شما را با الزامات خاص طراحي و عملكردي آشنا كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۳۹:۵۷ توسط:نوروزي موضوع:

تعداد آسانسور در هر ساختمان را پيدا كنيد بخش دو

آسانسور

ساخت تضميني و نگهداري تضميني

با توجه به همه موارد ذكر شده، در اينجا يك عدد تقريبي براي تعداد آسانسور در هر ساختمان ارائه شده است. به ياد داشته باشيد تمامي اعداد و ارقام ارائه شده در اين مقاله تقريبي هستند و براي مكان‌هاي مختلف مي‌تواند متفاوت باشد، دقيق باشيد. توجه داشته باشيد كه اين اعداد ذكر شده مي‌توانند كاملا با ساختمان شما متفاوت باشند.

تعداد آسانسور در ساختمان‌هاي اداري

يك آسانسور براي مساحت حدود 460 متر مربع، براي هر دو طبقه يا دو و نيم طبقه يك آسانسور اضافه كنيد. سعي كنيد بيش از هشت آسانسور در يك مجموعه اداري استفاده نكنيد. در صورتي كه بيش از چهار طبقه داريد، از يك خدمات ويژه استفاده كنيد. هنگامي كه به ده طبقه نزديك مي‌شويد احتمالا بايد ملاحظات لجستيكي را در نظر داشته باشيد و به موقع تعمير و نگهداري آسانسور خود را انجام دهيد تا دچار مشكل حاد نشود.

به ياد داشته باشيد بعضي از طبقات ممكن است تعداد آسانسورها را افزايش دهند. يك سالن كنفرانس معمولي كه در يك طبقه قرار دارد ممكن است به دليل ترافيك به يك آسانسور ديگر نياز داشته باشد.

هتل‌ها

يك آسانسور براي هر 75 اتاق يا حداقل يك عدد براي سه طبقه به اضافه يك آسانسور ديگر براي يك هتل چهار طبقه. فاصله دورترين اتاق تا آسانسورها نبايد بيش از 45 متر باشد. با اضافه كردن طبقات و اتاق‌ها، به ياد داشته باشيد كه براي هر 75 اتاق، به تعداد آسانسورها يكي اضافه كنيد.

براي كمك به ارائه خدمات و اتاق سرويس خدمتكاران، از  يك آسانسور سرويس براي اين كار استفاده كنيد. سالن‌هاي پذيرايي، اتاق جلسه يا اتاق‌هاي لابي در بالاي طبقه ورودي مي‌تواند تعداد آسانسورها را افزايش دهد.

آپارتمان‌ها / مجتمع‌ها / خوابگاه‌ها

براي هر 90 واحد بايد يك آسانسور وجود داشته باشد. حداكثر فاصله از دورترين واحد تا آسانسورها بايد كمتر از45 متر باشد. آپارتمان‌هاي شهري و واحدهاي با قيمت بالا مي‌توانند از يك آسانسور براي هر 50 تا 60 واحد استفاده كنند.

هميشه در بين آسانسورها، يكي با ارتفاع سقف بيشتر (2.7 متر) و وزن بيشتر (1500 كيلوگرم) براي جابجايي مبلمان و اجسام سنگين در نظر بگيريد و از آن استفاده كنيد. اگر بيش از ده طبقه داريد، بايد آسانسورهاي سرويس و يا آسانسورهاي حمل و نقل كوچك را به ساختمان خود اضافه كنيد. براي ساختمان‌هاي چهار طبقه و يا بيشتر بايد از انواع داراي سطح شيبدار استفاده كنند.

امكانات پزشكي

در ساختمان‌هايي كه كاركنان و بازديد كنندگان زيادي دارند، از آسانسورهاي جداگانه براي كاركنان و بيماران استفاده كنيد. حداقل دو آسانسور، كه هر يك از آنها براي تحت پوشش قرار دادن 100 تخت باشد و بيماران به راحتي بتوانند به آن دسترسي داشته باشند.

اگر بازديدكنندگان بيشتري به اين اماكن درماني و پزشكي مي‌آيند، ممكن است نياز باشد از آسانسورهاي بيشتري استفاده كنيد. ممكن است به آسانسورهاي كثيف نياز داشته باشيد. جابجايي زباله‌هاي پزشكي گاهي نياز به يك آسانسور جداگانه دارد.

اگر اتاق‌هاي عمل، رستوران، اتاق لباسشويي، لوازم مركزي و غيره در طبقات بالاتري قرار دارند، ممكن است به آسانسورهاي اضافي نياز داشته باشيد.

اين مقاله نظر شخصي ما در مورد تعداد آسانسورها در هر ساختمان بر اساس تحقيق و تجربه قبلي است. اما در نظر داشته باشيد كه اين اعداد ممكن است بر اساس عواملي كه در بالا ذكر نشده‌اند و ساير متغيرهايي كه ممكن است هنوز به ذهن ما نرسيده باشند تغيير كنند. انواع آسانسورهاي مورد استفاده در پروژه‌هاي بزرگ مي‌تواند بهره گيري تركيبي از تسهيلات ذكر شده در بالا را فراهم كند. پس آگاه باشيد، سوالات و ابهامات خود را بپرسيد و اگر به كمك بيشتري  نياز داريد، با ما تماس بگيريد تا از مشاوره‌هاي تخصصي ما بهره مند شويد.

با اين همه اگر شما يك پروژه در دست اجرا داريد و به يك تعداد تقريبي نياز داريد، فقط كافي است با ما تماس بگيريد تا كارشناسان ما به شما كمك كنند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۱۲:۵۸ توسط:نوروزي موضوع:

تعداد آسانسور در هر ساختمان را پيدا كنيد بخش يك

آسانسور

تعداد آسانسور در هر ساختمان. بحث در مورد يك موضوع پيچيده! اقدامات زيادي براي حل اين مشكل وجود دارد، زيرا بدون توجه به آنچه كه ما‌ مي‌نويسم، هميشه افرادي وجود دارند كه از اين قواعد مستثني‌ هستند. چرا اين فقط يك فرمول ساده وابسته به ميزان اشغال، نوع ساختمان و مساحت آن نيست؟ چرا كه آن‌ مي‌تواند پيچيده‌تر باشد.

بنابراين نگران نباشيد من يك عدد تقريبي نسبتا منطقي براي كمك به شما در پروژه ساختماني شما ارائه ‌مي‌كنيم. مهم‌ترين نكته اين است كه، يك مشاور معتبر مي‌تواند درباره جوانب مختلف و همچنين  قيمت آسانسور  يك كمك بزرگ براي شما در اين زمينه باشد. سعي كنيد يكي از آنها را پيدا كنيد. در حال حاضر به مواردي دقت كنيد كه بايد در  نظر داشته باشيد.

اول از همه وارد آسانسور و بعد از همه خارج شويد

تعداد آسانسورها در هر ساختمان به عوامل زيادي بستگي دارد كه در هنگام برنامه ريزي براي ساخت ساختمان ناشناخته است اما اولين چيزي كه در ذهن معماران در خصوص طراحي ساختمان نقش ‌مي‌بندد، روش‌هاي مورد استفاده براي بالا و پايين رفتن در ساختمان است. بنابراين بهترين استفاده را از ليست زير را داشته باشيد، بنابراين ‌مي‌توانيد اعداد تقريبي كه ما ارائه ‌مي‌دهيم را متناسب با نيازهاي خود انتخاب كنيد و موارد زير را در نظر بگيريد:

استفاده از آسانسور: افرادي كه به محل كار خود مي‌روند يكي از موارد هستند. مبلمان مورد ديگر است و اين اشتباه را مرتكب نشويد و از يك واحد كوچك استفاده كنيد. وزني كه آسانسور مي‌تواند حمل كند (بارهاي بزرگتر) ‌مي‌تواند تعداد آسانسورهاي مورد نياز شما را تغيير دهد. يكي براي مسافران و يكي براي اجسام سنگين.

چه كسي قرار است از آسانسورها استفاده كند؟ يك آسانسور كه با الزامات استاندارد مطابقت دارد، براي حمل اجسام سنگين بسيار كوچك خواهد بود. DJ‌ها و ارائه دهندگان خدمات پذيرائي سالن عروسي براي رفتن به طبقات بالا نياز به ظرفيت بيشتري دارند و مجتمع‌هاي آپارتماني ممكن است به يك كابين بزرگ و مرتفع نياز داشته باشند.

تعداد كل طبقات: بدون پرداختن به اين موضوع از آن عبور مي‌كنيم

كل مسافت طي شده و فضاي بين طبقات: دو طبقه ممكن است صد فوت با يكديگر فاصله داشته باشند. اين امر ممكن است به سرعت بيشتر در آسانسور و يا استفاده از چندين ايستگاه براي توقف در كنار هم نياز داشته باشد كه در آن آسانسور هرگز به سرعت كامل خود نخواهد رسيد.

زمان انتظار منطقي چقدر است؟ بعضي از ساختمان‌ها مانند هتل‌ها و ادارات به زمان تقريبي 25 ثانيه نياز خواهند داشت. آپارتمان‌ها ‌مي‌توانند اين زمان را تا يك دقيقه افزايش دهند. آيا مايل به پرداخت مبلغ اضافه براي كاهش اين زمان هستيد؟

زمان‌هاي اوج استفاده ‌مي‌تواند سرعت مردم را كاهش دهد. آيا مايل هستيد قبوض مربوط به آسانسور ديگر كه براي حمل اجسام سنگين در صبح‌ها و شب‌ها است را پرداخت كنيد؟ آيا زمان اوج استفاده در ساختمان شما تعريف شده است؟

آيا الگوي ترافيكي شناخته شده‌اي در ساختمان شما وجود دارد؟ به عنوان مثال، سريع‌ترين آسانسور جهان از طبقه همكف تا طبقه 95 هتل بالا‌ مي‌رود. اين به گونه‌اي ساخته شده است كه يك الگوي ترافيكي مشخص را تعريف كند.

مساحت طبقات: اگر ساختمان بسيار كوچك باشد، آسانسور ممكن است فضاي بيشتر از حد معمول را اشغال كند و فاصله قدم زدن از آسانسور تا آپارتمان ‌مي‌تواند كوتاه باشد. در هتل با بخش‌هاي متعدد، ممكن است به آسانسورهاي زيادي نياز باشد.

آيين نامه‌هاي ساختماني: اين ‌مي‌تواند تاثير به مراتب بيشتري نسبت به موارد فوق داشته باشد. شما بايد بدانيد كه چه چيزي در شهر، استان و كشور شما مجاز و مورد نياز است.

تمام موارد فوق در نهايت مي‌تواند بر روند تصميم گيري شما تأثير داشته باشد. فقط اين نكته را به خاطر داشته باشيد كه آسانسور بايد حداكثر تعداد افراد را با حداقل زمان انتظار در زمان‌هاي اوج استفاده جابجا كند تا مردم را به سرعت متفرق كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۸:۵۳ توسط:نوروزي موضوع: