توليد، نصب و سرويس آسانسور و پله برقي توليد، نصب و سرويس آسانسور و پله برقي .

توليد، نصب و سرويس آسانسور و پله برقي

انواع آسانسورهاي تجاري و كاربري آنها

آسانسورها و بالابرها بخش مهمي از زندگي روزمره شده‌اند و در اين مقاله، شما با انواع آسانسورهاي تجاري و نحوه استفاده از آنها آشنا خواهيد شد. اين وسيله مخصوصا براي كساني كه در ساختمان‌هاي بلند كار مي‌كنند بسيار مفيد و كاربردي است. انواع مختلفي از آسانسورها وجود دارند كه مي‌توانند با اهداف و كاربري‌هاي مختلف استفاده شوند. اين مي‌تواند به شما اطمينان دهد كه كسب و كار و سازمان شما الزامات روزانه استاندارد آسانسور  را برآورده مي‌كند.

آسانسورهای تجاری

انواع آسانسورهاي تجاري

1. آسانسورهاي تجاري كششي

آسانسورهاي كششي مسافربري به گونه‌اي طراحي شده‌اند كه به آساني نصب شده و قابل اطمينان باشند. آنها كيفيت ساخت بالايي داشته و از اجزاي پيشرفته‌اي ساخته شده‌اند. اين مدل يكي از محبوب‌ترين انواع آسانسورها است كه در مقايسه با انواع هيدروليكي از قدرت كمتري استفاده كرده و از سرعت بيشتري برخوردار است. اين نوع به خاطر سرعت بالاتر رواج زيادي در اكثر ساختمان‌هاي تجاري و مسكوني دارد.

با طيف وسيعي از آسانسورهاي كششي مسافربري كه در دسترس است، آنها براي حمل بارهاي بيش از 250 كيلوگرم و تا حداكثر 3000 كيلوگرم (حدود 20 نفر) مناسب هستند. اين نوع آسانسور داراي حداكثر انعطاف پذيري در طراحي بوده كه به گزينه اتاق دنده و محفظه موتور نيز مجهز شده است. آنها همچنين با توجه به كاهش نويز، دقت بالا و كنترل سرعت، حداكثر كيفيت در حين كار را ارائه مي‌دهند.

 2. بالابرهاي كالا

اين نوع آسانسورها به گونه‌اي طراحي شده‌اند كه بهترين و آسان‌ترين استفاده در محيط‌هاي مختلف با عملكرد بالا را ارائه دهند از جمله استفاده در رستوران براي آشپزخانه‌هاي تجاري، محيط‌هاي خرده فروشي، دفاتر كار و غيره. همچنين به كاهش خطرات آسيب ناشي از بلند كردن دستي كالاها و تجهيزات كمك مي‌كنند. اين آسانسورها همچنين مقدار كمتري انرژي مصرف مي‌كنند كه يك راهكار بسيار ارزان قيمت را براي كسب و كارها ارائه مي‌دهند. با ارتفاع كم و بدون نياز به چاهك، آنها به راحتي مي‌توانند به آساني در ساختمان‌هاي موجود نصب شوند.

 3. آسانسورهاي با چاهك‌هاي كم ارتفاع

اين نوع آسانسورها ويژگي‌هاي مشابهي با آسانسورهاي مسافري دارند با اين تفاوت كه داراي كنترل‌هاي لمسي و درب‌هاي كشويي هستند. آنها بسيار محبوب بوده زيرا مي‌توانند در محدوده وسيعي از محيط‌ها، از جمله سازمان‌ها، دفاتر، مدارس و فروشگاه‌هاي خرده فروشي به كار برده شوند. تنها محدوديت اين نوع آسانسور سرعت آنها است كه به طور عمده به 0.15 متر در ثانيه محدود مي‌شود.

شرايط سايت كارگاهي و مقررات ملي ساختمان باعث شده كه آسانسورهاي بدون چاهك بسيار محبوب شده و در اكثر مراكز خريد خرده فروشي مورد استفاده قرار بگيرند، اين به دليل يكپارچگي و نصب آسان آنها است. انواع مختلفي از آسانسورهاي با چاهك كم ارتفاع وجود دارد، از جمله آسانسورهاي تجاري كه بعضي از آنها شيك‌ترين و مقرون به صرفه‌ترين آسانسورها هستند كه براي سيستم‌هاي بالابر بيروني و دروني ساختمان گزينه‌اي مناسب خواهند بود. اين نوع آسانسور داراي خصوصيات مشابهي با آسانسورهاي مسافربري هستند.

 4. آسانسورهاي باربري

آسانسورهاي باربري عمدتا براي حمل كالا، نه مسافران، طراحي شده‌اند. اين آسانسورها مي‌توانند بارهاي سنگيني را حمل كنند كه معمولا بيشتر از يك آسانسور مسافربري است. اين آسانسورهاي باربري كمك مي‌كنند تا آسانسور ديرتر دچار استهلاك ناشي از بارگذاري و باربرداري محموله‌ها شود. با نصب اين نوع از آسانسور در فروشگاه‌ها، در هنگام انتقال بار به انبار، هيچ تداخلي در رفت و آمد مشتريان ايجاد نخواهد شد.

 5. آسانسور باربري (Dumbwaiter)

اين نوع آسانسور شباهت زيادي با ساير آسانسورهاي باربري دارد با اين تفاوت كه بسيار كوچك‌تر است. آنها عمدتا براي حمل بارهاي كوچك مانند كتاب و غذا از يك طبقه به طبقه ديگر استفاده مي‌شوند. آنها مي‌توانند از طريق يك پانل كوچك قابل دسترسي باشند. طراحي اين آسانسور به شكل قرقره و طناب ساده بوده كه به روز رساني شده و همچنان امروزه نيز قابل استفاده است. از اين نوع در محيط‌هاي كوچك و براي حمل بارهاي سبك استفاده مي‌شود.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۵۸:۰۵ توسط:نوروزي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :