توليد، نصب و سرويس آسانسور و پله برقي توليد، نصب و سرويس آسانسور و پله برقي .

توليد، نصب و سرويس آسانسور و پله برقي

آسانسور كارگاهي

آسانسورهاي ويژه بار و نفر مكمل و تسريع كننده برج سازي و سازه‌هاي بلندمرتبه هستند. اين نوع از آسانسورها قادرند از شروع كار توسط خودشان مونتاژ و با سازه ساختمان ارتفاع بگيرند.

اين آسانسورها قابليت كار تا ارتفاع‌ 500 متر و بالاتر را داشته و در ظرفيت‌هاي 1 و 1.5 و 2 و 3 تن توليد مي‌گردند.

در ساختمان‌هاي بلندمرتبه جهت انتقال نفرات و مصالح بعد از اتمام سازه ساختمان و از ابتداي شروع كار در ساختمان از آسانسور كارگاهي كه  ويژه بار و نفر است  استفاده مي‌گردد.

 

انواع آسانسور كارگاهي :

بالابرهايي هستند كه براي حمل مواد، مصالح و افراد در صنايع مختلف به كارگران، مهندسين ياري ميرسانند. كاربرد آسانسور كارگاهي بسيار وسيع بوده و هرجا سخني از ساخت و ساز، بازرسي، تعمير و يا حتي توليد خصوصاً در ارتفاعات به ميان آيد، حضورشان اجتناب ناپذير است.

مهمترين موارد مورد استفاده از آسانسور كارگاهي :

راه سازي
ساخت پل و تونل
ساختمان سازي
مرمت آثار باستاني
نفت و گاز و پتروشيمي
بنادر و كشتي سازي
فلز و فولاد
معدن

آسانسور كارگاهي بر اساس نوع كاربرد :

بالابر صنعتي
بالابر ساختماني
بالابر حمل و نقل
بالابر صنعتي

در دودكش ها، برج هاي انتقال، دكل ها، پل ها، تونل ها، نيروگاه ها، برج انتقال زغال سنگ، سيلوها، برج هاي ارتباطي و… . مورد استفاده قرار مي گيرند.

بالابرهايي نظير دو نوع زير مشخصاً كاربرد صنعتي دارند:

بالابر ضدانفجار

ممكن است بالابر در محلي مورد نياز باشد كه احتمال وجود و انباشت گازهاي قابل اشتعال وجود داشته باشد، بنابراين بايد توجه داشت كه در چنين محيط¬هايي از بالابرهاي ضدانفجار استفاده شود.

بالابر مواد پودري

كاربرد بالابرهاي كارگاهي در صنعت، تنها به ارتفاعات زياد محدود نمي شود. به عنوان مثال، براي انتقال مواد توده اي نظير پودرها، به مخزن دستگاه هاي توليد يا بسته بندي، از بالابرهايي كه به بالابر كاسه اي نيز شهرت دارند استفاده مي شود.

خوب است در اين جا يادآور شويم كه معمولاً شرايط محيطي در صنايعي نظير پتروشيمي، فولاد و فلزات، بنادر و كشتي سازي و سيمان، شرايطي خاص و گاهاً سخت و نامساعد ميباشد و يا اين كه در موارد بسياري، صنايع در جاهايي مشغول به فعاليت هستند كه دورافتاده است. بديهي است كه خدمات پس از فروش، جزء جدايي ناپذير كالايي مانند آسانسور بوده و لذا در اين گونه شرايط، لازم است هنگام خريد يا اجاره ي بالابر، حتما به در دسترس بودن خدمات پس از فروش توجه نمود.

بالابر ساختماني

در كارهاي ساخت و ساز، بسته به نوع و مشخصات پروژه، انواع بسياري از بالابرها كاربرد دارند كه بايد با توجه به نياز انتخاب شوند. گاهي تنها لازم است مواد و مصالح جابه جا شوند و گاهي به بالابري نياز داريم كه قابليت حمل انسان را نيز داشته باشد.
براي بالابرهاي ساختماني انواع زير را مي توان برشمرد:

بالابر مصالح

ساده ترين بالابرهاي ساختماني، بالابرهاي مصالح هستند كه در آن ها باكت حمل مصالح به سيمي متصل شده و با شروع به كار الكتروموتور مي توان مصالح را بين طبقات جابه جا نمود. ظرفيت بالابر مصالح تنها بر حسب وزن بيان شده و معمولا با ظرفيت-هاي ۱۵۰ تا ۱۰۰۰ كيلو گرم طراحي شده اند.

بالابر نفر و مصالح

از بالابرهاي نفر و مصالح هنگامي كه علاوه بر مصالح نياز به جابه جايي افراد نيز باشد استفاده مي گردد كه داراي كابين و درب و در نتيجه ايمني بالاتر هستند. ظرفيت اين بالابرها علاوه بر وزن، تعداد افراد را هم مشخص مي كند.

داربست آسانسوري (پلت فرم)

گاهي پيش مي آيد كه يك پروژه ي ساخت براي بستن داربست، بيش از حد مرتفع يا پيچيده است. در اين گونه موارد، براي انجام كارهايي نظير تخريب يا پوشش دهي نما مي توان از داربست آسانسوري (پلت فرم) استفاده نمود كه روند كار را به مراتب آسان تر نموده و ايمني و صرفه ي اقتصادي بالاتري نيز به همراه دارد.

پلتفرم دستگاهي براي دسترسي به ارتفاع جهت نماكاري، سيمانكاري، نماشويي و تعمير و نگهداري سايت هاي صنعتي و… مي باشد كه در مدل ها و ظرفيت هاي متفاومت توليد مي گردد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۲۶:۵۹ توسط:نوروزي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :