توليد، نصب و سرويس آسانسور و پله برقي توليد، نصب و سرويس آسانسور و پله برقي .

توليد، نصب و سرويس آسانسور و پله برقي

آخرين تكنولوژي مورد استفاده در آسانسورها چيست؟

آسانسورها

در اين مقاله، شما با آخرين تكنولوژي مورد استفاده در آسانسورها آشنا خواهيد شد. صنعت آسانسور يك جايگاه قوي در زمينه كاربري مشتريان و پيشرفت‌هاي تكنولوژيكي كسب كرده است. ساختمان‌هاي بلند و آسمان خراش‌ها بدون آسانسور بي استفاده‌اند اما امروزه ارتفاع يك معناي جديد پيدا كرده است. با استفاده از آسانسورهاي جديد مي‌توان با سرعتي بالاتر، مسافت بيشتري را طي كرد.

آنها معيارهاي نوآوري جديدي را براي جابجايي افراد به مقصدهاي خود با روش بسيار سازمان يافته به ارمغان آورده‌اند. در فناوري قديمي منبع قدرت دهي يك موتور الكتريكي بود كه از سيستم‌هاي قرقره و كابل‌هاي كششي يا يك مايع هيدروليكي استفاده مي‌كرد كه كابين و وزنه تعادل به طور متقارن جابجا شوند. اما در بعضي از انواع جديد، حتي موتور هم وجود ندارد و كابين به وسيله مغناطيس جابجا مي‌شود. البته  قيمت آسانسور  با مواد بكار رفته در آن و تكنولوژي مورد استفاده تغيير خواهد كرد.

آسانسورها به تدريج با كابل‌هاي فولادي جايگزين شدند

در حال حاضر با توجه به افزايش فزاينده استفاده از آسانسورها به بيش از 2 يا 3 ميليارد در سراسر جهان، آسانسورهاي سريع‌تر به بازار عرضه شدند. تكنولوژي مورد استفاده در آسانسورها در حال حاضر به تدريج به دنبال جايگزين كردن كابل‌هاي فولادي با انواع فيبر كربن است كه با دوام‌تر، انعطاف پذيرتر بوده و نيمه عمر طولاني‌تري نسبت به كابل‌هاي فلزي دارند. به خاطر وزن سبك كابل‌هاي فيبر كربني، مي‌توان از مقدار بيشتري كابل در آسانسور استفاده كرد و طبقات بيشتري را مي‌توان با آن طي كرد.

اين تكنولوژي باعث مي‌شود كه آسانسورها قادر باشند ارتفاع‌هاي بيشتري را پوشش دهند. اين اجازه مي‌دهد تا آسانسورها بتوانند با يك يا دو توقف تا ارتفاع يك كيلومتر بالا بروند. با توجه به وزن سنگين كابل‌هاي فلزي، استفاده از فيبر كربن وزن آسانسورها را تا 80٪ كاهش داده است، بنابراين استفاده از آنها بر روي دستگاه‌هاي سبك بسيار ساده‌تر شده است.

نوآوري‌هاي زيادي در زمينه حمل و نقل افراد در ساختمان‌ها صورت گرفته و آسانسورها هم تغييرات زيادي كرده‌اند. اين تغييرات در نحوه كنترل و حركت اين وسايل بسيار چشمگير بوده است. برخي از شركت‌ها دستگاه‌هاي بدون كابل را معرفي كرده‌اند كه عمدتا با موتورهاي مغناطيسي كار مي‌كنند و باعث كاهش زمان سفر مي‌شوند.

ما همچنين امروزه شاهد استفاده از انرژي‌هاي خورشيدي هستيم، اين آسانسورها عمدتا مبتني بر انرژي خورشيدي هستند و باعث صرفه جويي در مصرف انرژي در سيستم‌هاي آسانسور شده است. انرژي خورشيد به وسيله صفحات خورشيدي تبديل به انرژي الكتريكي مي‌شود و براي حركت آسانسور مورد استفاده قرار مي‌گيرد و در زمان‌هايي كه آسانسور به نيروي برق احتياج ندارد و حركت نمي‌كند، انرژي توليد شده توسط صفحات خورشيدي به باطري‌هايي منتقل مي‌شود و آنها را براي استفاده در شب شارژ مي‌كنند.   

حمل و نقل عمودي مدرن شده

فرآيند مدرنيزه كردن به يك فرصت براي رشد يك شركت و پايداري در آينده تبديل شده است. نوآوري‌هاي دائمي در صنعت آسانسور به مدرنيزه كردن فرآيند طراحي معماري در سيستم‌هاي حمل و نقل عمودي منجر شده است.

امروز ما شاهد يك تغيير سريع در تكنولوژي مورد استفاده در آسانسورها هستيم. آسانسورها امروزه تا حدود زيادي پيشرفته شده‌اند به اين معني كه عمليات آنها بسيار ملايم و بي‌صدا شده و زمان سفر با آنها نيز تا بيش از نصف كوتاه شده است. با معرفي كابل‌هاي كربني، وزن كابل‌هاي كششي سنگين نيز تا بيش از 50 درصد كاهش يافته است.

اتوماسيون آسانسورها نيز در حال حاضر با استفاده از مدار يكپارچه در صفحه كنترل اصلي به جاي عمليات دستي انجام مي‌شود. به اين منظور، تعويض قطعات، جايگزيني تجهيزات و نصب نرم افزارهاي جديد و استفاده از ماشين آلات ارتقاء يافته به راحتي امكان پذير خواهد بود. بنابراين جديدترين نسخه آسانسورها در حال حاضر آماده استفاده براي حمل و نقل عمودي هستند.

شركت آسانسور پادرا با كادري متخصص و باتجربه تمامي مراحل نصب را به بهترين نحو براي شما انجام خواهد داد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۰۱:۱۴ توسط:نوروزي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :