توليد، نصب و سرويس آسانسور و پله برقي توليد، نصب و سرويس آسانسور و پله برقي .

توليد، نصب و سرويس آسانسور و پله برقي

4 دليل براي توجه به فضاي داخلي آسانسور

آسانسور

ما همه آن را تجربه كرده‌ايم: خيره شدن به ديوارهاي يك آسانسور و تغيير اعداد طبقات تا زماني كه به طبقه مورد نظر برسيم. شايد فكر كنيد فضاي آسانسور، فضاي ثانويه‌اي است كه بايد بعد از تكميل ساير بخش‌هاي پروژه به آن پرداخته شود اما بايد گفت كه اولين فضايي است كه يك نفر به محض ورود به يك ساختمان در آن دقايقي محبوس مي‌شود و به آن توجه مي‌كند.

دلايل زيادي براي مهم بودن طراحي آسانسور وجود دارد، اما در اينجا چهار دليل عمده را خواهيم گفت، اگر تا به حال به طراحي داخل آسانسور دقت نكرده‌ايد الان زمان آن رسيده كه نظرتان را عوض كنيد و كمي به آن فكر كنيد. البته طراحي كابين در زمان  تعمير آسانسور  هم مهم بوده و بايد به آن توجه كرد.

 1. بسياري از افراد فضاي داخل آن را مي‌بينند

در حالي كه طراحي پنت هاوس يا واحد‌هاي لوكس هميشه چالش جالبي بوده اما واقعيت اين است كه مردم بيشتر از اين فضاهاي منحصر به فرد، شاهد فضاي داخلي آسانسورها هستند. آسانسورها در هر سال حدود 18 ميليارد نفر را جابجا مي‌كنند. مردم حدود 1.36 ميليارد مايل را با آسانسور طي مي‌كنند.

ساكنان ساختمان، بازرگانان، افراد تحويل خدمات و مهمانان هر روز از آسانسور استفاده مي‌كنند. هنگامي كه فضاي آسانسور به خوبي طراحي شده باشد به تعريف هر چه بهتر شرايط ساختمان كمك مي‌كند. اين بخش جدايي ناپذير از طراحي ساختمان است. اگر آسانسور مطابقتي با ساختمان نداشته باشد مطمئنا تاثير بدي روي اجزاي هر چند شيك ديگر ساختمان خواهد گذاشت. از سوي ديگر، زيبايي آن مي‌تواند زيبايي شناسي بقيه اجزاي ساختمان را ترميم و تقويت كند و پيامي روشن از كيفيت و صداقت صاحبان ساختمان به هر كسي كه از آسانسور استفاده مي‌كند، منتقل سازد.

 2. عدم تفكر در مورد طراحي مي‌تواند منجر به ناسازگاري طراحي با اصول راه اندازي شود

معمولا طراحي داخلي آسانسور در اولويت نبوده، بنابراين طراحان به خوبي با مشخصه‌هاي پيچيده داخل و خارج آسانسورها آشنا نيستند. اگر از سرمايه گذاري روي فضاي داخلي آسانسورها بيمي نداريد، پيشنهاد طراحي‌هاي بسيار گران، سنگين و سازگار يا ناسازگار با استاندارد آسانسورها آسان خواهد بود. اما بايد توجه داشت كه براي طراحي فضاي آسانسورها علاوه بر جنبه زيبايي بايد به قواعد راه‌اندازي نيز توجه كرد. موضوع بسيار مهم، هماهنگي وزن آسانسور با قوانين راه اندازي ايمن آن است. بي توجهي به اين موضوع مي‌تواند پروژه شما را مختل كند. بدتر از آن اين است كه اگر حادثه جبران ناپذيري به خاطر طراحي شما اتفاق بيفتد شهرت حرفه‌اي شما نيز به خطر خواهد افتاد.

رعايت مكانيسم‌هاي تامين كننده ايمني آسانسور در طراحي علاوه بر جلوگيري از بروز حوادث مي‌تواند به حفاظت از نام حرفه‌اي شما كمك كند.

3. فضاي داخل آسانسور به شما فرصتي براي اجراي طراحي‌هاي جديد و نوآورانه مي‌دهد

اگرچه هنوز چيز زيادي در اين باره نمي‌دانيد، اما نوآوري‌هاي جديد و هيجان انگيزي در جهان طراحي داخلي آسانسورها اتفاق افتاده است. بازار براي كار طراحان باهوش كاملا هموار شده است. از طراحي‌هاي ظريف، بادوام، سبك وزن شيشه‌اي گرفته تا طراحي‌هاي ضدآب و ضد ميكروب.

اين مواد، زندگي جديدي را در فضاي طراحي داخلي آسانسورها تجربه مي‌كنند و ديگر خبري از موسيقي‌هاي خواب آور و طراحي‌هاي كسل كننده نخواهد بود و شاهد طراحي‌هاي براق، پيچيده، ظريفي خواهيم بود.

نوآوري، فرصت اجراي آسان تصاوير گرافيكي و لوگو‌هاي سفارشي را با ظاهري منعطف و حرفه‌اي براي شما فراهم مي‌كند.

 4. اگر طراحي خوبي مي‌خواهيد و نياز به كمك داريد آن را به كس ديگري بسپاريد

اگر هنوز علاقه‌اي به طراحي داخلي آسانسور نداريد؟ و نگران هستيد كه به خاطر بي توجهي به قاعده خاصي طراحي شما عملي نشود يا اگر در اين مسير گير افتاده‌ايد؛ شركت‌هاي طراحي داخلي آسانسور مي‌توانند راه حل‌هايي به شما ارائه دهند  و به آساني محيط داخلي آسانسورهاي شما را مطابق قواعد آن به زيبايي هر چه تمام‌تر طراحي كنند.

اين خدمات بايد شامل تابلوهاي ارائه، نقشه CAD، مشخصات پيش نوشته شده و جلسات طراحي براي تسهيل روند و اطمينان از مطابقت جزئيات با استانداردهاي آسانسوري ايمن باشد.

براي برخي از طراحان، طراحي فضاي داخل آسانسورها اهميت چنداني ندارد كه همين نقطه ضعف كار آن‌هاست زيرا آسانسورها سالانه ميلياردها جابجايي را براي ميليون‌ها نفر انجام مي‌دهند و هيچ يك از اين افراد در چنين فضايي هيچ كاري براي انجام ندارند جز اين كه به قضاوت ساختمان از روي ظاهر آسانسورها بپردازند. چيزي كه بسيار مهم است طراحي هوشمندانه فضاي داخلي آسانسورها است تا از بروز هرگونه حادثه به خاطر عدم سازگاري طراحي با قوانين ايمني آن پيشگيري شود. از چشمان مخاطبانتان كه دقايقي در آسانسور محبوس مي‌شوند به نفع ساختمان خود استفاده كنيد. با كمي كمك از شركت‌هاي متخصص در زمينه طراحي داخلي آسانسورها مي‌توانيد به بهبود شرايط ساختمان خود كمك كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۸:۲۶ توسط:نوروزي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :